וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי האקלים מאיים על אתרי מורשת עולמיים

16.3.2006 / 11:16

מומחי אונסק"ו מתכנסים לדון בסכנות העומדות בפני הריפים באוסטרליה, פיורד הקרח בגרינלנד, המקדשים הפרהיסטורים במלטה והר הקלימנג'רו

מומחים של אונסק"ו ידונו בהשפעת שינויי האקלים על אתרי מורשת עולמיים. מומחים של הארגון טוענים, כי שינויי האקלים מאיימים על אתרי המורשת כגון ה[[שונית]] הגדולה באוסטרליה ומגדל לונדון. הדיון, שימשך יומיים, נועד למצוא תוכנית פעולה להפחתת הנזקים הצפויים.

ארגונים סביבתיים דורשים, כי תוכנית הפעולה תכלול החלטה להפחית את פליטת גזי החממה, אך ארה"ב מתנגדת לכך בטענה שלארגון אין סמכות לפעול בנושא. בנייר עמדה שפורסם לפני התכנסות המומחים בפריס טוענת ארה"ב, כי לוועדה אין סמכות להחשיב שינוי אקלים שמקורו באדם כ"איום", כי תיאוריה זאת לא הוכחה. עמדת ארה"ב שונה מאד מעמדת בריטניה, שמממנת את הכנס.

בוועידת אתרי המורשת, עליה מפקח [[אונסק"ו]], נציגי המדינות (כמעט כל מדינות העולם חברות בוועדה) הכריזו כי יעשו ככל הנדרש על מנת לשמור על אתרי מורשת עולמיים, בכל מקום בו הם נמצאים. במהלך השנה וחצי האחרונות ארגונים סביבתיים הגישו בשיתוף עם אונסק"ו עצומות הטוענות כי ארבעה אתרי מורשת בהימלאיה, בליז, פרו וארה"ב, מאויימים על ידי פליטת גזי החממה שפולטים בני האדם.

הארגונים הירוקים טוענים, כי באתרים האלו ישנה סכנה ברורה למאפיינים שהפכו אותם מלכתחילה לאתרי מורשת: האלמוגים, הקרחונים וחיי הבר בסכנה בשל העלייה בטמפרטורה ועליית החומציות בים. קנדי גונזלס, מהמכון למדיניות וחוק סביבתי בבליז, אמרה ל-BBC כי לאור השפעות שינויי האקלים, אפשר להשוות את הריף בבליז לקליפת ביצה. לדבריה, המצב הוא רגיש ודורש טיפול מיוחד. אובדן הפלא והיופי של הריף בדורות הבאים בגלל רווח קצר מועד ותאוות בצע יהיה קשה מנשוא.

אבל לרשימת האתרים שהציגו הארגונים הירוקים, הוסיפה אונסק"ו אתרים נוספים: פיורד הקרח בגרינלנד והר הקלימנג'רו. אונסק"ו מזהירה גם כי אתרי מורשת שנבנו על ידי בני אדם נמצאים בסכנה של פליטת גזי חממה. כמו כן טוענים מומחים כי שטפונות מאיימים על ה"מגדל לונדון" ועל אתרי מורשת נוספים בבריטניה, כמו גם על [[ונציה]]. המקדש הגדול של טימבקטו והמקדשים הפרהיסטוריים במלטה נמצאים בסכנה בשל תהליך מדבור באזורים אלה ושינוי בכמויות הגשם וטווח הטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully