וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדם טבע ודין" עתרה בבקשה לסגור את רדינג

30.1.2006 / 17:08

העמותה עתרה נגד השר לאיכות הסביבה בבקשה לסגור תחנת הכוח בת"א עד שתעבור משימוש במזוט לגז טבעי, שיפחית זיהום האוויר

עמותת "[[אדם טבע ודין]]" עתרה לבג"ץ נגד השר לאיכות הסביבה, [[גדעון עזרא]], בבקשה לסגור את תחנת הכוח רדינג בצפון תל אביב, עד שתעבור משימוש במזוט לגז טבעי, שיפחית משמעותית את זיהום האוויר שהיא יוצרת. החל מתחילת החודש הבא אמור להיכנס לתוקפו הצו המחייב את תחנת הכוח "רדינג" לפעול בגז ולא במזוט.

השר עזרא צפוי למסור מחר את החלטתו בדבר המשך הפעלתה של תחנת רדינג במזוט עד להפעלתה בגז טבעי. בעתירה מבקשת התנועה מבג"ץ להורות לשר לאיכות הסביבה להשיב מדוע לא ימנע מלהאריך, בפעם התשיעית, את לוח הזמנים לתחילת שימוש בגז טבעי בתחנת רדינג ומדוע לא יורה לחברת החשמל שהיא אינה רשאית להמשיך להפעיל את התחנה באמצעות מזוט, מבלי שתתקין מתקני סינון שיפחיתו את זיהום האוויר לסף.

עו"ד חנוך אילסר, ממגישי העתירה אמר, כי "מטרת העתירה להביא להפסקת המצב שתחנת רדינג ממשיכה לפעול באמצעות דלק מזוהם מסוג מזוט, בלב גוש דן, וזאת ללא שהותקנו בה משקעים חשמליים להפחתת זיהום האוויר, כפי שדרש המשרד לאיכות הסביבה מהחברה כבר לפני למעלה מ-12 שנה. חברת החשמל נמנעה עד כה מלהתקין את האמצעים בטענה, כי ניתן לחסוך השקעה זו באמצעות המעבר לשימוש בגז טבעי, אך כבר יותר מ-12 שנה חלפו והתחנה ממשיכה לשרוף מזוט".

מ[[חברת החשמל]] נמסר לוואלה! חדשות בעקבות העתירה, כי "החברה מודיעה, שככל שהדבר נוגע לה, אין סיבה מדוע תחנת הכוח רדינג לא תעבור לשריפת גז טבעי במקום מזוט. לחברת החשמל יש אינטרס מובהק שהתחנה תופעל באמצעות גז טבעי, שיביא לשיפור באיכות האוויר מחד, ויתרום לחסכון כספי ישיר למשק המדינה, כתוצאה מההפרש בעלות הדלקים. החברה עשתה כל שיש לאל ידה, כדי שתחנת הכוח תופעל בגז טבעי. אלא שהאחריות על צינור ההולכה ומתקני קבלת הגז צריכה לעבור מחברת החשמל לחברת נתיבי גז, והדרישות לבדיקות נוספות בטרם העברת הצינור והתקנים לאחריותם, מעכבות את תחילת הזרמת הגז הטבעי.

"לאחרונה התקיימו דיונים רבים עם משרדי ממשלה שונים, במטרה לגשר על המכשולים, אולם נכון להיום, הגז הטבעי לא זורם לרדינג, בשל מחלוקות הקשורות לצינור הולכת הגז הטבעי. בנוסף, אישורים שחברת נתיבי גז הייתה אמורה לקבל מרשות שדות התעופה, בשל קרבת המתקן לשדה התעופה שדה דב, טרם התקבלו. גם סקר סיכונים שחברת נתיבי גז הייתה אמורה להשלים, טרם הוגש. כל אלה מעכבים את התחלת הפעלת רדינג באמצעות גז טבעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully