וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבת הלוויתן ששחתה בתמזה מתה מהתייבשות

רויטרס

25.1.2006 / 19:52

הנתיחה לאחר המוות שנערכה בלוויתנית מגלה כי שחייתה בנהר החוצה את לונדון גרמה גם לאי ספיקת כליות ונזק לשרירים שלה

נקבת ה[[לוויתן]] שהגיעה לכותרות מסביב לעולם לאחר ששחתה בנהר ה[[תמזה]] עד מרכז לונדון בשבוע שעבר, מתה בעיקר בגלל התייבשות. כך עולה מנתיחה לאחר המוות שערכו בגופתה מדענים בריטים. הלוויתנית מתה ביום שבת לאחר שצוותי הצלה נכשלו בניסיונותיהם להחזיר אותה לאוקיאנוס.

"שילוב הגורמים שגרמו למותה כללו התייבשות חמורה, נזק לשרירים וירידה בתפקוד הכליות", מסרה החברה הזואולוגית של לונדון (ZSL) בהצהרה שפירסמה היום. החברה ציינה גם כי סביר להניח שלאותות סונאריים כנגד צוללות המשודרים בתמזה לא היה חלק במותה של נקבת הלוויתן, לאחר שכלי התקשורת בלונדון טענו כי הם בוודאי בלבלו אותה ואולי אף גרמו למותה.

ה-ZSL אמרה כי סביר להניח שנקבת הלוויתן הגיעה מהאוקיאנוס לתוך [[הים הצפוני]] (הים בין סקנדינביה לאנגליה) בגלל טעות בניווט סמוך לסקוטלנד. כתוצאה מכך היא ביקשה לשחות לכיוון מערב, חזרה לאוקיאנוס האטלנטי, ולכן נכנסה לנהר התמזה.

"מותה של נקבת הלוויתן מהתייבשות מאשרת את השערתינו, כי היא שחתה אל החלקים הרדודים בנהר בגלל שהיא חשה ברע ולא הצליחה לנווט", אמר ג'ונתן אוון מאגודה העולמית להגנה על בעלי חיים. הוטרינר האחראי על נתיחות לאחר המוות ב-ZSL, פול ג'פסון, אמר שהלוויתנית היתה בריאה בצורה מפתיעה, כמעט ללא טפילים או מחלות.

"אנחנו משוכנעים כעת כי היא לא מתה לשווא", אמר ג'פסון. "התקרית העבירה מסר ברור כי למדינה אהבה רבה לבעלי החיים, ודאגה לשלומם ולשימורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully