וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ראשל"צ תשקם אתר פסולת פיראטי

12.1.2006 / 11:04

האתר פועל מאז סוף שנות ה-70 במערב העיר וקיים חשש גדול כי הוא מזהם את מי התהום. העירייה התחייבה לשקם את האתר תוך 4 שנים

עיריית ראשון לציון תשקם אתר פסולת פיראטי גדול במערב העיר, שפועל מאז סוף שנות ה-70. כך סוכם בהסכם פשרה בין העירייה לעמותת "אדם טבע ודין", שקיבל הבוקר תוקף של פסק דין בבית המשפט השלום בראשון לציון. האתר ממוקם באזור רגיש מאוד מבחינה הידרולוגית, וקיים חשש רב כי הוא מזהם את מי התהום.

בהסכם הפשרה נקבע, כי החלק הצפוני של האתר ישוקם תוך 4 שנים וחלקו הדרומי ישוקם לכל המאוחר בתוך 5 שנים. עיריית ראשל"צ תדווח כל שלושה חודשים ל"אדם טבע ודין" על התקדמות השיקום ואחת לחצי שנה תתקיים פגישת עדכון עם ראש העירייה.

עו"ד לינור אריאלי ומומחה העמותה לענייני פסולת, גלעד אוסטרובסקי, אמרו בתגובה: "המאבק על שיקום אתר הפסולת נמשך כשלוש שנים וחצי. זהו אתר המשתרע על 250 דונם והעירייה הטמינה בו למעלה ממיליון טונות של פסולת. האתר פעל ללא אישורים ונסגר כבר לפני שלוש שנים בעקבות תביעת 'אדם טבע ודין'. פסק הדין הוא צעד חשוב במאבק לשיקום מטמנות ישנות במדינת ישראל, המהוות מפגע סביבתי חמור הגורם לזיהום מי התהום, זיהום קרקעות ופליטת מזהמי אוויר".

שופט בית המשפט השלום, שאול מנהיים, אמר כי הוא רואה בהסכם זה "הסכם חשוב, אשר יכול לשמש דוגמא לשיתוף פעולה בין 'אדם טבע ודין' לרשויות מקומיות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully