וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתולי הבית בני יותר מ-11 מיליון שנה

10.1.2006 / 19:24

מחקר חדש עקב אחר מוצאו של החתול, וגילה מהיכן הגיעו חברבורות הנמר, ואיך החתולים הצליחו להגיע לכל העולם, חוץ מאנטרטיקה

חתולי הבית שמחכים לנו בנאמנות בבית, הם למעשה נצר לשושלת חתולים בת 11 מיליון שנים. מחקר שבדק את ה-DNA של חתולים מודרניים גילה כי אבותיהם הקדמוניים של החתולים שלנו היגרו ממקום למקום לכל אורך כדור הארץ, פרט לאנטרטיקה. מאותם אבות קדמוניים של החתול המודרני צמחו האריות, חתולי הבית, חתולי בר, ו-36 זני החתולים שאנו מכירים.

ברשת ה-BBC דווח כי במספר קטן יחסית של גלי הגירה, הצליחו החתולים להתפרס על כל הגלובוס. מסתבר שחתולי הבית שאנחנו מגדלים היום, הם קרובים רחוקים של חתולי בר באפריקה, אירופה וסין.

העבר האבולוציוני של החתולים היה לוט בערפל, בעיקר בשל העובדה שכמעט ולא קיימים מאובני חתולים, ואת אלו הקיימים, קשה מאוד לפענח. הצוות החוקר, נקט בגישה שונה, אלא לקח דגימות DNA מחתולים חיים. הם הסתכלו על המיטוכונדריה של התא החתולי, שהיא החלק האחראי על ייצור אנרגיה, ו"מעבירה מידע" מחתול לחתול דרך ה-DNA של האם, ונטלו גם דגימות של כרומוזום X –Y מה-DNA של החתולים. התמונה שעלתה מניתוח חלקי התא, היא שהחתולים נדדו ברחבי העולם, והפכו עם הזמן לאחת המשפחות של הטורפים הגדולים, עם יכולת ההישרדות המוצלחת ביותר.

זן הפנתרים, הכולל את האריה, היגואר והנמר, הגיח ראשון בתהליך האבולוציוני של החתול. לא הרבה אחר כך, הופיע תת זן אסיאתי, שכלל את הקרקל, חתול הזהב האפריקאי, והסרוואל. מתת הזנים האלו, צמחו החתולים המנומרים. רק לאחר מכן, צמחו זני הלינקס, פומה, פנתר והחתולים הביתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully