וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה גולגולת שעשויה לפענח מוצא האדם

7.11.2005 / 19:16

הגולגולת, שנמצאה באדמת החימר מתחת למזבלה בספרד, שייכת למין לא מוכר למדע - והחוקרים סבורים שהוא המין המשותף לקוף ולאדם

פליאונתולוגים שחפרו במזבלה ליד ברצלונה, בספרד, מצאו גולגולת השייכת למין שלא היה ידוע לחוקרים עד כה, אשר עשויה לסייע בהבנת מוצא האדם. ב"גרדיאן" דווח שהחוקרים סבורים כי הגולגולת, שגילה המשוער הוא כ-14 מיליון שנה, עשויה להיות שייכת לאב קדמון משותף לקופים ולבני האדם. הגולגולת השתמרה במצב מצוין, והיא בעלת פנים, לסת, ושיניים שטוחות. ראש צוות הפליאונתולוגים, סלבדור מויה, אמר כי הגולגולת, השייכת לעידן המיוקני, היא "עדות אפשרית לערש האנושות".

העדות הראשונה שנמצאה במזבלה שבאזור אלס הוסטלס דה פיירולה, בשנת 2002, היא שיניים של פרימט (יונק-עליון). מאז, העלו מדענים מהמכון הפליאונתולוגי בעיר סבדל עוד כ-12 אלף מאובנים של יונקי-על וחיות אחרות שחיו באותה תקופה. לפני כשנה מצא צוות המדענים גולגולת אחרת בת 13 מיליון שנה של מין שניזון מפירות. הפרט, שכונה "פאו" נחשב גם הוא לאב קדמון משותף לאדם ולקוף.

מויה הוסיף, כי "אם ישנו מקום בעולם שבו ניתן למצוא שלד שלם של אב קדמון המשותף לקופים הגדולים ולבני האדם, זה באלס הוסטלס דה פיירולה". המזבלה שבה נמצאו הממצאים הרבים שוכנת על אדמת חימר, שאיפשרה את השתמרותם של השרידים ללא פגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully