וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית משוניות האלמוגים יהרסו בעשורים הבאים

27.10.2005 / 0:24

איגוד השימור העולמי מזהיר, כי אם לא ינקטו צעדים למניעת שחיקת השוניות, ב-40 השנים הקרובות יהרסו אלמוגים רבים

כמעט מחצית משוניות האלמוגים ברחבי העולם יהרסו ב-40 השנים הקרובות, אלא אם ינקטו צעדים קיצוניים ודחופים להצלתן. דו"ח מיוחד של איגוד השימור העולמי קובע, כי האיום המוחשי ביותר על השוניות הוא השינוי בתנאי האקלים.

הארגון, שבסיסו נמצא בשוויץ, קרא להכרזה על אזורים ימיים מוגנים נוספים, כדי למנוע שחיקה עתידית של השוניות, כדי לעזור לאלמוגים להתאושש ולהפוך אותם לעמידים לזיהומים.

"20% משוניות האלמוגים, שהן ללא ספק המערכות האקולוגיות הימיות העשירות ביותר, כבר נהרסו עד היום", אמר קרל גוסטב לונדין, ראש התוכנית הימית של הארגון. לדבריו, 30% נוספים צפויים להישחק לגמרי בטווח של 20 עד 40 שנים.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי שוניות אלמוגים נהרסות בשל עליית הטמפרטורות בים ופגיעה של קרינת שמש חזקה. עם עליית הטמפרטורות, האצות מהן ניזונים האלמוגים מתות, וכך לאלמוגים חסרים פיגמנטים והם מלבינים ומתים.

"הלבנה של האלמוגים תהפוך לעניין שבשיגרה בשנים הקרובות, ולצידה גם הרס השוניות", הזהיר לונדין.

בדו"ח מוצעות מספר דרכי פעולה כדי למנוע את הרס השוניות: הקטנת הזיהום במים, הגבלה על דיג באזורים מסויימים, והקמה של רשת שמורות טבע ימיות שתפוקח על ידי ארגון בינלאומי.

הגבלת הדיג תעזור בכך שתקטין את הזיהום וכמות הרעלים שיש בים, וכך לאלמוגים יהיה יותר קל להתרפא. כמו כן, הדגה עוזרת לאלמוגים, היא מנקה את המערכת האקולוגית ומביאה אליה חומרים נחוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully