וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי זכויות בע"ח הספידו 48 מיליארד קורבנות

3.10.2005 / 11:52

אנשי קבוצת שב"י ציינו את יום ההזדהות הבינלאומי עם בעלי החיים, בהלווייה ל"קורבנות שגובות תעשיות הבשר, הביצים, והחלב"

קבוצת שב"י (שחרור בעלי החיים - ישראל) ציינה אתמול את יום ההזדהות הבינלאומי עם בעלי חיים במשקים, וקיימה מסע הלווייה סמלי ל-48 מיליארד הקורבנות בתעשיות משק החי. האירוע התקיים בתל אביב, במסגרת עשרות אירועים שהתקיימו ברחבי העולם, לרגל יום ההזדהות המצוין בכל שנה ב-2 באוקטובר, יום הולדתו של מהאטמה גנדי.

כמאתיים משתתפים לבושים בשחורים הלכו אחרי שלושה ארונות קבורה, שסימלו את מיליוני בעלי החיים, המוגדרים בידי אנשי הקבוצה "קורבנות חפים מפשע שגובות תעשיות הבשר, הביצים, והחלב בישראל כל שנה". כששהגיעה התהלוכה לרחבת מוזיאון תל אביב קיימו הפעילים מיצג ראווה. ארונות הקבורה הוצבו זה ליד זה, והפעילים שכבו על הארץ, עטויים מסכות של בעלי חיים מתים.

לאור לפידים קרא אוהד כהן, אחד מפעילי הקבוצה, הספד לבעלי החיים: "משחר ההיסטוריה המין האנושי ניצל, התאכזר ושנא את החלש והשונה", אמר כהן, "בעלי החיים שאנשים כל כך אוהבים לאכול עוברים סבל כל כך קיצוני שאינו יכול להיתפס. מעוותים אותם גנטית, מפרידים אותם מאמם, מייסרים אותם, מכים אותם, מצופפים אותם, כולאים אותם, חותכים להם איברים, זורעים בהם פחד, מעמיסים אותם למשאיות עד אפס מקום בלי יכולת תנועה ובאלימות קיצונית".

"נפש זו נפש, וכל נפש, בין אם היא אנושית או לא, סובלת, ורוצה להיות חופשית, כמו כל יצור חי. חייבים לזעוק את זעקתם, חייבים לבכות את דמעתם, חייבים להרגיש את כאבם. חייבים לשבור את החומות ולחשוף את האמת: מתרחש פה טבח המוני, מתרחשים פה פשעים חולניים, מתרחשת פה שואה, ולאף אחד לא איכפת, לאף אחד זה לא מזיז וזה נמאס עליי".

"הכוח לעצור את זה הוא בידינו"

נועם ורדי, פעיל בקבוצה מסר כי על פי נתוני האו"ם, למעלה מ-48 מיליארד בעלי חיים מנוצלים ומומתים כל שנה ברחבי העולם בתעשיות המשק. "ההתייחסות לבעלי החיים האלה היא כאל מכונות לייצור חלב, ביצים ובשר, כאל ענף חקלאי, כאילו לא מדובר ביצורים חיים, מרגישים, ובעלי צרכים", אמר ורדי. "מטרתנו בקיום תהלוכת הלוויה הסמלית הזו היא להזכיר שלא מדובר במוצר דומם, אלא בקורבנות של ממש, קורבנות שאפשר וצריך - למנוע".

אנשי הקבוצה מחזקים את מאבקם בטענה כי תזונה צמחונית היא שלמה ובריאה, ויכולה להוות אלטרנטיבה נטולת התאכזרות לתעשיות משק החי. "בהתבוננות במספרים", מסכם ורדי, "הרי שעבור כל אדם בישראל מענה וממיתה התעשייה הזו כמה אלפי בעלי חיים במהלך חייו. הכוח לעצור את זה הוא בידינו, הצרכנים. האין זו החובה של כולנו, להימנע מלתמוך כלכלית בתעשייה מתעללת והורגת? האין זו החובה של כולנו, לצרוך מוצרים נטולי התאכזרות, ולהכתיב בכך ביקוש למוצרים מוסריים יותר, בריאים יותר, על פני מוצרים רוויי דם וסבל?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully