וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גבעת נפוליאון" בת"א תהפוך לפארק ארכיאולוגי

25.5.2005 / 22:52

המשרד לאיכות הסביבה, רשות העתיקות ורשות נחל הירקון מתכננות להקים באתר מערך שבילי טיול ולחשוף שרידי ארמון מתקופת הברונזה

המשרד לאיכות הסביבה, רשות העתיקות ורשות נחל הירקון, בשיתוף חברת גני יהושע, יצאו לאחרונה ביוזמה חדשה לפיתוח חלקו הדרומי של מתחם ראש ציפור - "תל גריסה", הידוע בפי תושבי הסביבה כ"גבעת נפוליאון", כחלק מהרצף התיירותי של פארק הירקון. על פי היוזמה יהפוך התל, הנמצא בשטח שיפוטה של תל-אביב לגן ארכיאולוגי הפתוח למבקרים.

התל, השוכן על גבעת כורכר בחלקו הדרומי של "מתחם ראש ציפור", מכיל שרידים ארכיאולוגים מתקופת הברונזה הקדומה ועד ימי הביניים. עם השלמת הפרוייקט יוכלו המבקרים לטייל במסלולים מוגדרים ובטיילות בשטח הפתוח. כן מתכננים היוזמים להציג באתר את השרידים ההיסטוריים לקהל הרחב.

בשלב ראשון יכלול הפרויקט מערך שבילים ותצפית. וחשיפת שרידי ארמון העיר מתקופת הברונזה המאוחרת. שביל היקפי יקשור בין השרידים הארכיאולוגים העיקריים, הממוקמים על פסגת התל. בשלב השני ישקיעו בחשיפה ובשימור הארמון ומפעל מים מתקופת הברונזה התיכונה.

מבחינה היסטורית, בתל גריסה נחשף רצף התיישבותי של אלפי שנים, רצף אשר משערים כי נוצר עקב מיקומו האסטרטגי של התל סמוך לגדות הירקון ונחל איילון. נחלי מישור החוף, והירקון בראשם, שימשו בעת העתיקה מעגנים טבעיים. מכיוון שלא נחפרו בתקופות הקדומות נמלים מלאכותיים, היה תל גריסה, שעל שפת הירקון, אתר מועדף להקמת עיר נמל באזור, אתר אליו יכלו הסירות להגיע מהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully