וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכלה הברחת משקולת מימי בר-כוכבא

17.5.2005 / 12:01

חוקרי רשות העתיקות, בשיתוף רשות המכס ורשות הדואר, תפסו משקולת נדירה מימי מרד בר כוכבא, שהיתה בדרכה לארה"ב

שיתוף פעולה מודיעיני בין רשות העתיקות, רשות המכס ורשות הדואר הביא לסיכול הברחה של משקולת עופרת נדירה מישראל לארה"ב.

אנשי היחידה למניעת שוד עתיקות נדהמו לגלות בין דפי ספר גזור את העתיקה הנדירה. לדבריהם, זו הפעם הראשונה בה מתגלה ניסיון הברחה של עתיקה בשיטה זו.

מנהל היחידה למניעת שוד עתיקות, אמיר גנור, אמר כי המבריח בקיא בחוק העתיקות, אשר ייעד את העתיקה לסוחר עתיקות אמריקאי ידוע. "החשוד ידע כי מדובר בפריט נדיר שרשות העתיקות לא תתיר להוציאו מגבולות הארץ בשל חשיבותו ההיסטורית והמדעית", אמר גנור.

במהלך החיפוש בבית החשוד נחשפו ממצאים עתיקים נוספים ומסמכים שמהם עולה חשד לכאורה לביצוע עבירות נוספות על חוק העתיקות. לאור הממצאים מתכוונת רשות העתיקות לבקש משלטונות ארה"ב לאפשר לאנשי היחידה למניעת שוד עתיקות לנהל חקירה בארה"ב, במסגרתה ייחקר גם הסוחר האמריקאי.

המשקולת, המתוארכת לימי מרד בר כוכבא (המאה ה-2 לספירה), מעוטרת בסממנים יהודים (כף תמר או מנורה). על המשקולת טבועות אותיות עבריות הזהות בסגנונן ואופיין לכתב המופיע על מטבעות יהודים מימי המרד הראשון והשני כנגד הרומאים. הכתובת טרם פוענחה.

ברשות העתיקות מעריכים כי מקורה של המשקולת בחפירה בלתי חוקית שבוצעה ע"י שודדי עתיקות, באחד מאתרי שפלת יהודה. עד היום ידועות בסה"כ עוד 4 משקולות מסוג זה. מדובר במשקולות מידה של מנה – מידת משקל מימי הבית השני – שבאמצעותה שקלו מטילי כסף וזהב. שמו של שמעון בר כוכבא - נשיא ישראל – מופיע על גבי המשקולות.

רשות העתיקות העבירה את התיק לתביעה משפטית להכנת כתב אישום כנגד המבריח. מדובר בעבירה על חוק העתיקות – הוצאת עתיקות משטח מדינת ישראל ללא היתר – שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. כמו כן יש חשד להחזקת רכוש גנוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully