וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צלול" פותחת בקמפיין חדש נגד כלובי הדגים

26.4.2005 / 12:08

לקראת הכרעת הממשלה בנושא בעוד 3 שבועות, מגייסת העמותה תמיכה ציבורית תחת הכותרת "לא נכנעים לאיומים ומצילים את מפרץ אילת"

לקראת הכרעת הממשלה בעוד כשלושה שבועות בנושא הוצאת כלובי הדגים ממפרץ אילת, פתחה עמותת "צלול", המובילה את המאבק בעד הוצאת כלובי הדגים, בקמפיין נרחב תחת הכותרת "לא נכנעים לאיומים, שומרים על שלטון החוק ומצילים את מפרץ אילת". בעמותה רואים את מטרת הקמפיין בגיוס תמיכה ציבורית רחבה שתסייע להוצאת הכלובים.

חברי העמותה טוענים, כי כלובי הדגים פועלים במשך שנים במימי המפרץ שלא כדין, ומזהמים את האזור כולו. במסגרת הקמפיין יוצב מערך הסברה נרחב מטעם העמותה ברחבי הארץ ויוצע לציבור להפגין את תמיכתו במאבק, באמצעות שליחת גלויה אישית לשרי הממשלה בשווי של תרומת שקל אחד. הגלויה כוללת קריאה לממשלה להציל את מפרץ אילת ע"י אישור תוכנית המתאר לחופי המפרץ (תמ"א 13) והוצאת כלובי הדגים מהמפרץ.

מנכ"ל העמותה, עו"ד יריב אברמוביץ', טוען כי כבר ביומו הראשון של הקמפיין ניכרת תמיכה ציבורית "נפלאה ולא מפתיעה" להצלת שונית האלמוגים במפרץ אילת. לדבריו, הציבור קובע היום באופן חד משמעי את העדפת איכות סביבה על פני אינטרסים פוליטיים וקורא להכריע סופית לטובת הצלת מפרץ אילת והוצאת כלובי הדגים. הוא הוסיף, כי "כל החלטה אחרת מהווה בגידה בציבור האזרחים והבוחרים".

כלובי הדגים באילת מעוררים ויכוח ציבורי ער במהלך השנים האחרונות, במהלכו נשמעו טענות שונות לגבי משמעות השארתם של הכלובים במפרץ. בדו"ח מומחים שהתפרסם בשנה שעברה, הומלץ להעלות את כלובי הדגים ליבשה מסיבות כלכליות דווקא, ונשללה הטענה בדבר פגיעתם הסביבתית במפרץ. ואולם מדענים שונים בישראל חולקים על קביעות אתה. הממשלה אמורה להכריע בסוגייה, וזאת באמצעות אישור תוכנית מתאר לחופי אילת, המחייבת את הוצאת כלובי הדגים של חברות החקלאות הימית "ערדג" ו"דג סוף" מים סוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully