וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לפגיעה בלוויתנים לא יעצור פרוייקט גז בינ"ל

רויטרס

28.2.2005 / 12:42

תאגיד הדלק 'של' לא יעצור את פרוייקט סחאלין 2 במזרח רוסיה, למרות חשש של מומחי סביבה לעתיד הלוויתנים האפורים הנדירים. דובר מטעם 'של': "אפשרות עצירת הפרוייקט אינה באה בחשבון"

"החשש לעתידם של לוויתנים נדירים לא יעצור את פרוייקט הגז סחאלין 2, אשר תאגיד הדלק 'של' מוביל במזרח רוסיה", כך הודיע ג'ון בארי, דובר מטעם התאגיד, ביום שישי. בארי מסר, כי הפרוייקט, עשרה מיליארד דולר עלותו, צפוי להניב משלוח ראשון של גז טבעי נוזלי (LNG) ב-2007 כמתוכנן.

לטענת התאגיד הוא מכיר בדאגת מומחי הסביבה, ושוקל אמצעים להימנע מפגיעה בסביבת המחיה של הלוויתן האפור, כמו ניתובם מחדש של צינורות הגז, אולם בארי הבהיר, כי הפרוייקט ממשיך קדימה כמתוכנן - "אני רוצה להיות חד משמעי בעניין זה", הדגיש.

בארי טען, כי חלק מקביעות מומחי הסביבה, בדו"ח שהגישו בשבוע שעבר לבקשת התאגיד, הוצאו מהקשרם. במיוחד התייחס בארי להמלצת המומחים לעצור את הפרוייקט, כדי לבחון את השפעותיו על הלוויתנים. לדבריו בדו"ח נאמר רק שהגישה הזהירה ביותר תהיה לעצור את הפרוייקט, וכי אם הפרוייקט ימשיך יצטרכו להיערך דיונים.

"אפשרות עצירת הפרוייקט אינה באה בחשבון, זהו פרוייקט חיובי ביותר עבור רוסיה, עבור מחזיקי המניות ועבור ועבור כל האיזור של אסיה והפסיפי". עד כה הודיעה מנהלת הפרוייקט, כי 70% מן התנובה העתידית שלו כבר נמכרה, ושיחות מתקיימות למכירת האחוזים הנותרים במהלך השנה הנוכחית.

פרוייקט סחאלין 2 נתפס בחברת 'של' כפרוייקט אסטרטגי, שעשוי לשקם את אמון המשקיעים, לאחר שבשנה שעברה הודה התאגיד בהגזמות בהערכות לגבי עתודות הנפט. בתאגיד רואים בפרוייקט גם 'כן שיגור' אפשרי להעמקת חדירתם לשוק הרוסי. בארי הודיע, כי השיחות בדבר כניסה של חברת גזפרום הרוסית לפרוייקט נמצאות בשלב מתקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully