וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מכרה את חוף פלמחים ב-8 מיליון ש'

22.10.2004 / 0:05

במקום יוקם כפר נופש יוקרתי. לטענת מנהל מקרקעי ישראל, מדובר ב"מחצית משווי השטח", והמכירה נעשתה "כדי לעודד פעילות עסקית"

מדינת ישראל מכרה 70 דונמים בחוף פלמחים ליזמים פרטיים תמורת הסכום התמוה, בלשון המעטה, של 8 מיליון שקלים – כך דווח אמש בערוץ 1. היזמים מתכוונים לבנות בו פרויקט של כפר נופש יוקרתי. מדובר בשטח נטוש ומוזנח, שרכבי שטח עושים בו כרצונם ואין בו מתקנים לרחצה מוסדרת.

ברשות הטבע והגנים אומרים כי "האלטרנטיבה היא שהרשויות המופקדות על המקום, כלומר המועצה האזורית, ייקחו את המטאטא ביד וינקו את החוף, ולא ימכרו אותו ליזמים פרטיים שאנחנו לא יודעים מה יעשו איתו אחר כך, ויעשו ממנו הרבה כסף".

כרבע מרצועת החוף של המדינה סגורה בפני הקהל. במחצית מרצועת השטח יש מבנים או שמתוכננת בנייה, ורק הרבע הנותר פתוח לציבור, דבר המותיר לכל אזרח 2 ס"מ של חוף בלבד.

ממנהל מקרקעי ישראל נמסר בתגובה כי הקרקע נמכרה המחצית שוויה כדי לעודד פעילות עסקית. מהמועצה האזורית גן רווה, שבתחומה נמצא החוף, נמסר כי החוף נמצא בבעלות רשות הטבע והגנים וכי גם הניקיון במקום באחריותה. ברשות הטבע והגנים אומרים כי הם מנקים את החוף באופן סדיר – דבר שאינו משתקף בתמונות שהוצגו בכתבת ערוץ 1.

ניר פפאי, מהחברה להגנת הטבע, אומר בתגובה: "לא בטוח שיש פה סיפור. זה לא שאני תומך, אבל זו תוכנית שאושרה. מדובר בפרויקט תיירותי והחוף יישאר פתוח לציבור. הבעיה היא שניסיון העבר מורה שפרויקטים כגון אלה הופכים בסופו של דבר למגורים ומובילים לסגירה, וצריך להיות ערים ולוודא שזה לא יקרה. יכול להיות שהיום, לאור "חוק החופים", שעומד להיכנס לתוקף בעוד שבועיים, לא היו מאשרים את זה". בנוגע למחיר אומר פפאי: "אני לא שמאי, אז לדעתי בנושא אין ערך מקצועי. ברור שדונם אחד בארסוף עולה יותר, אבל צריך להביא בחשבון את עלויות הפיתוח והתשתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully