וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוזק התגלה במי השתייה בבריטניה

9.8.2004 / 0:01

הגילוי מעיד על כך שהבריטים צורכים את התרופה נוגדת הדיכאון בכמויות כה גדולות, עד ששרידיה מגיעים לביוב, שעובר טיהור למי שתייה

בדיקות שנערכו בבריטניה העלו כי מי השתייה במדינה מכילים פרוזק, תרופה פופולרית נגד דיכאון. פעילי איכות סביבה הביעו דאגה מהגילוי, וקראו לחקירה דחופה של מה שהם מכנים "תרופה נסתרת להמונים".

עדיין לא ברורה כמות הפרוזק במים. הגוף הממשלתי המפקח בבריטניה על מי השתייה מסר כי מדובר בכמות קטנה שלא מהווה סיכון בריאותי. לפי דיווח בעיתון "האובזרבר", הגילוי מעיד על כך שהתרופה נלקחת בכמויות כל כך גדולות על ידי התושבים, עד ששרידיה מגיעים למי השתייה. מי הביוב של הבתים בבריטניה עוברים טיהור ומשם מגיעים לנהרות ומערכות מים, ואז בחזרה לבתים כמי שתייה. בבריטניה חוששים שרופאים מגזימים במרשמי פרוזק - בעשור שבין 1991 ל-2001, עלתה כמות מרשמי התרופות נגד דיכאון מתשעה מיליון לשנה ל-24 מיליון לשנה.

גורמים בממשלה הבריטית ערכו פגישות עם נציגים מתעשיית התרופות, כדי לדון בהשלכות התרופה על בריאות התושבים. מספר מומחים טוענים כי פרוזק יכול להשפיע על פוריות האדם.

נציג אחד מארגוני הסביבה אמר: "נראה כאילו מדובר כאן במקרה של תרופה נסתרת להמונים, שניתנה לציבור שלא חשד בדבר. זה מדאיג שאין פיקוח על רמות הפרוזק ושאריות אחרות של חומרים רפואיים במי השתייה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully