וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמסטף שהרג הילדה יועבר לכוחות הביטחון

18.6.2004 / 12:07

במקום להמיתו, כפי שדווח בתחילה, הוא ישמש לשמירה. עיריית ת"א מתכוונת לפנות לכל בעלי האמסטף בעיר בבקשה שיפנו אותם לכלביות

כלב האמסטף שהרג אמש את אביבית גנון בת ה-4 לא יומת, אלא יועבר ככל הנראה לכוחות הביטחון לצורך משימות שמירה. בגלי צה"ל דווח כי עיריית תל אביב מתכוונת לפנות לכל בעלי האמסטף בעיר בבקשה להעביר בעלי החיים לכלביות. בקול ישראל דווח כי בעירייה החליטו שסיירות מיוחדות מטעמה יעקבו אחרי בעלי כלבים מסוכנים, ואם יתגלה כי הם אינם קשורים, יחרימו אותם מבעליהם.

בעיריית ת"א מיהרו הבוקר לדווח על אכיפת תקנות הכלבים המסוכנים שהיא מפעילה ונמסר על עשרה כלבים, שהוכנסו בשבועות האחרונים להסגר ועל קנסות רבים שניתנו לבעלי כלבים. שר החקלאות, ישראל כץ, הורה הלילה לשירותים הווטרינריים להשלים התקנות שיאסרו על גידול כלבים מסוכנים עד נובמבר 2004. מדובר בהשלמת רשימת הגזעים המסוכנים, לגביהם יחול חוק שאישרה הכנסת כבר ב-2002, המטיל הגבלות על גידול כלבים מסוכנים.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

בעשור האחרון הועלו בכנסת שתי הצעות חוק לפיקוח על כלבים. ב-1996 הוגשה הצעת חוק של ח"כ אבי יחזקאל (עבודה), לפיקוח והגבלת האחזקה של גזעים מסוכנים. הצעת חוק נגדית של משרד החקלאות בשם "חוק להסדרת הפיקוח על כלבים", דחקה את הצעת החוק של יחזקאל ועברה ב-2002 בקריאה שלישית.

החוק טופל בוועדת הכלכלה ומאז הוא מחכה לשר החקלאות להשלמתו. העיכוב נוצר עקב הצורך בהשלמת רשימת "גזעים מסוכנים", שעליה שוקד הד"ר בוריס יעקובסון, מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות. כאשר תפורסם הרשימה, היא צפויה לעורר מהומה בקרב בעלי גזעי כלבים שלא יסכימו עם הגדרת כלבם ככלב מסוכן. גם השלמת הכנת מרכז רישום ארצי לכלבים מעכבת את יישומו של החוק.

מקרה המוות הראשון מתקיפת כלב

חוק הסדרת הפיקוח על הכלבים בישראל אמור להיות אחד החוקים המחמירים בעולם. החוק אמור לספק לרשויות ובעיקר לווטרינרים עירוניים ומחוזיים סמכויות נרחבות: בעלי כלבים יחוייבו להחזיק ברישיון ולשלם אגרות; הפיקוח על רישיונות להחזקת כלבים יהיה מקיף יותר; כלבים שהוגדרו מסוכנים יחוייבו ברישיון מיוחד וגם בביטוח צד ג'; עצם ההחזקה של כלב מסוכן ללא רישיון תהיה עבירה פלילית שדינה שנת מאסר בפועל והווטרינרים העירוניים והמחוזיים יוכלו לשלול רישיון של כלב שנשך או שבעליו עובר על תנאי הרשיון.

מות הילדה אתמול בתל אביב הוא מקרה המוות הראשון מתקיפת כלב שמדווח בישראל. על פי מחקר שעשתה הסוכנות הפדרלית למניעה ופיקוח על מחלות בארה"ב ב-1998, דווחו 279 מקרי מוות של בני אדם כתוצאה מהתקפות כלבים בין השנים 1996-1979. מתוך נתוני התמותה, כ-60 מקרי מוות נזקפו לחובת גזע האמסטף והפיט-בול. באנגליה ובגרמניה קיימות הגבלות חמורות על יבוא וגידול כלבים כמו פיט-בול ואמסטף, עד שמעריכים שכלבים אלה ייעלמו שם מהנוף בשנים הקרובות.

הסטטיסטיקה בישראל הרבה פחות מפותחת. על פי נתוני משרד החקלאות, רשומים בישראל 160 אלף כלבים שקיבלו חיסון נגד כלבת. ואולם, הד"ר יעקובסון מעריך שמדובר ב-60% מהכלבים החיים בישראל, ומספרם הכללי של הכלבים בישראל עומד על קרוב ל-300 אלף. הנתונים על נשיכות עוד פחות חד משמעיים. ריכוז הדיווחים על נשיכות כלבים בלשכות הבריאות המחוזיות מצביע על קרוב ל-15 אלף נשיכות בשנה. ואולם, מומחים רבים מפקפקים במספר הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully