וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יסייע בהצלת ים המלח

4.6.2004 / 0:01

התוכנית הירדנית, בה תומכות גם ישראל והרשות הפלסטינית, קוראת להזרים 880 מיליון מטר קוב מים בשנה מהים האדום לים המלח. הבנק העולמי יממן את בדיקת ההיתכנות למיזם

מאמציה של ירדן להציל את ים המלח מהתייבשות תוך 50 שנה קיבלו היום חיזוק, כאשר האיחוד האירופי הבטיח לבדוק אפשרות לממן את המבצע.

הים עומד בפני אסון, שכן הוא מאבד כמטר ממפלסו בכל שנה. ירדן, שפתחה לפני שנתיים במבצע להצלת הים, הודיעה השבוע כי הבנק העולמי אמור להעביר 10 מיליון דולר לצורך בדיקת היתכנות לתוכניתה.

האיחוד הודיע שיפתח במו"מ בין המדינות החברות בו במטרה להסכים על מימון אפשרי לתוכנית, שעלות השלב ההתחלתי בו מוערכת במיליארד דולר. "אנו מאמינים כי התוכנית הזו תהיה בעלת חשיבות רבה עבור האזור ותושביו", אמר וולטר מאזיטי, בכיר באיחוד, בוועידה בת חמישה ימים שעסקה בנושאי מים, בה השתתפו אלף מומחים מ-32 מדינות ערביות וזרות. "אני חושב שהסיוע הכספי של האיחוד יהיה משמעותי גם הוא", אמר מאזיטי, יו"ר כוח המשימה של האיחוד בנושאי מים במסגרת תהליך השלום.

שר החקלאות הירדני, חאזם נאסר, אמר כי אם לא יוזרמו מים לים המלח, הוא ייעלם כליל תוך חצי מאה. פני ים המלח נמצאים כיום בעומק 412 מטרים מתחת לפני הים, לעומת 392 מטרים מתחת לפני הים, כפי שהיה לפני שהחל הים להתייבש.

"כולם מודאגים והיינו רוצים לעבוד יחד כדי למצוא דרך להציל את ים המלח", אמר נאסר לכתבים עם תום הוועידה. לדבריו, ישראל ומדינות אחרות מטות מים מנהר הירדן מזה עשרות שנים, מקור המים העיקרי של ים המלח, ובכך מייבשות אותו. בוועידה קראה ירדן למדינות האזור לתמוך ביוזמה להזרים למעלה מ-880 מיליון מטרים מעוקבים של מים מן הים האדום לים המלח בכל שנה. ישראל והרשות הפלסטינית תומכות גם הן ביוזמה. לדברי נאסר, מתקיימות פגישות בין נציגי שלושת הצדדים על מנת לדון בנושא. "נדמה שהעולם משוכנע יותר מתמיד בצורך לפעול במהירות האפשרית כדי להציל את סביבת ים המלח", אמר נאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully