וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביגל-2 התרסק בגלל טעות בחישובים

8.3.2004 / 16:02

רכב החלל האירופי נכנס מהר מדי לנחיתה על פני המאדים בגלל טעות בהערכת צפיפות האטמוספירה. גם "ספיריט" היה בסכנה דומה אך מנגנוני הבלימה שלו הצילו אותו

רכב החלל האירופי "ביגל-2" התרסק בסוף דצמבר על אדמת המאדים כנראה בגלל כניסה מהירה מדי לנחיתה. מדענים בריטיים העריכו כי יתכן שבשל טעות בחישובים, האטמוספירה של הכוכב היתה פחות צפופה מהצפוי ולכן כניסת החללית היתה מהירה מדי והמצנחים וכריות האוויר לא נפתחו בזמן כדי לרכך את נחיתתה.

בבי.בי.סי דווח היום כי סוכנות החלל האמריקאית, נאס"א, הודיעה אחרי נחיתת ה"ספיריט" כי צפיפות האטמוספירה היתה נמוכה ממה שהעריכו מדעניה אך רכב החלל הצליח בכל זאת לנחות בשלום. הטעות בחישובים הוסברה בסופת אבק במאדים שחיממה את האטמוספירה. ספיריט שרד כנראה בזכות מספר מנגנוני ריכוך הנחיתה שעטפו אותו. לקראת נחיתת אחיו התאום, "אופרטיונטי, שונו החישובים כדי למנוע סכנת התרסקות.

בוועידת המדע המלכותית דווח גם על איתור כתמים בהירים על אדמת הכוכב, שעל פי ההערכה מדובר בשברי רכב החלל או במצנחיו. המדענים בוחנים את התמונות כדי לבדוק האם לא מדובר בהשתקפויות בלבד. ראש צוות המשימה הבריטי הביע ספקות לגבי העובדה כי מדובר בשרידי החללית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully