וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמנת קיוטו היא כותנת משוגעים לא מציאותית"

2.12.2003 / 11:45

כך מכנה נציגת ממשל בוש את האמנה להפחתת פליטת הגזים המאיצים ההתחממות הגלובלית. וושינגטון ממשיכה לעשות הכל לטירפודה בטענה שהיא תפגע בכלכלת העולם

ארה"ב ממשיכה להתנגד בתוקף לאמנת קיוטו המחייבת את המדינות המפותחות לצמצם את פליטת הגזים הגורמים להתחממות כדור הארץ. במקביל לכינוס בכירים מ-180 מדינות בעולם באיטליה הדנים בנושא, כינתה נציגת ארה"ב את האמנה "כותנת משוגעים לא מציאותית".

ממשלו של הנשיא, ג'ורג' בוש, ביטל את תמיכת וושינגטון באמנה ב-2001 אחרי שהממשל הקודם קיבל אותה ב-1997. בממשל מסבירים כי לדעתם רק השימוש בטכנולוגיות מתקדמות לייצור אנרגיה מהווה פיתרון ולא צמצום גורף של פליטת גזים, הגורם לטענתם לפגיעה במשק.

בסי.אן.אן דווח שסגנית השר האמריקאית לעניינים גלובליים, פאולה דובריינסקי, כתבה במאמר ב"פייננשל טיימס" כי האמנה מנצלת לרעה את הטכנולוגיה הקיימת כדי לחנוק את פליטת הגזים כמו פחמן חד חמצני ממכוניות ומפעלים, על חשבון הצמיחה הכלכלית של העולם.

במילאנו נפגשים כעת נציגים מכל העולם ל-12 ימי דיונים בסכנות ההתחממות הגלובלית, במאמץ "להחיות" את האמנה הבינלאומית. בעקבות נסיגתה של ארה"ב מתמיכה בהסכם החליטה גם רוסיה להימנע מאישור מחדש של אמנת קיוטו. ללא הסכמתן של רוסיה או ארה"ב האמנה לא תיושם, למרות ש-120 המדינות האחרות תומכות בה.

השר האיטלקי לאיכות הסביבה, אלטרו מאטאולי, התחייב לקדם את האמנה, מתוקף היות מדינתו הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי. לדבריו, גורלה הלא ברור של אמנת קיוטו לא צריך להקטין את מחויבות העולם לצימצום פליטת גזי החממה. ג'ניפר מורגן, בכירה בארגון גלובלי לשימור הסביבה, האשימה את וושינגטון בניסיון לחבל בשיחות ולטרפד סופית את האמנה. לדבריה, הממשל שלח 60 צירים לוועידה לסכל כל הסכמה, למרות הבטחתו של בוש לא לחסום מאמצים של מדינות אחרות לקדם מאמצים מסוג זה.

האמנה קבעה בזמנו כי המדינות המפותחות בעולם יתחייבו לצמצם את פליטת הגזים המזיקים לרמה שנמדדה ב-1990 עד שנת 2008, כדי לבלום את התחממות הכדור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully