וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה זן חדש של לוויתן

19.11.2003 / 23:56

קבוצת חוקרים יפניים גילתה את "באלאנופטרה אומוראי", בן דודו של הלוויתן הכחול. התגלית צפויה לעורר מחדש את הדיון בסוגיית ציד הלוויתנים המסחרי

חוקרים יפניים הצליחו לגלות באחרונה זן חדש של לוויתן. היצור הלא-מוכר התגלה כבן דוד קרוב של "הלוויתן הכחול" וקיבל את השם המדעי הרשמי "באלאנופטרה אומוראי", כך דווח במגזין Nature.

מגליו של הלוויתן אמרו כי החיה, שאורכה 12 מטר, היא בעלת די.אן.איי ותכונות אנטומיות המצביעות על כך שהוא שונה מלוויתנים אחרים המשתמשים בדגים מסויימים כדי להשיג את מזונם. פרשנים מאמינים כי התגלית החדשה תסבך עוד יותר את הדיון סביב השאלה האם יש לחדש ציד לוויתנים מסחרי.

בראש הקבוצה שגילתה את הזן החדש עומד ד"ר שירו וואדה, מהמוסד הלאומי למחקר מדע הדיג ביוקוהאמה. הקבוצה בחנה את הדי.אן.איי של כמה לוויתנים ששייכים לזן הידוע כלוויתן הברייד, הקרויים גם כלוויתני עדן. "המיון של הלוויתנים האלו היה מאוד מבלבל בגלל שלעיתים קרובות מבלבלים את לוויתן הברייד עם לוויתן העדן, ולא ידענו האם מדובר בזן אחד או שניים", אמר ד"ר וואדה לבי.בי.סי. כעת, בעקבות התגלית, טוענת קבוצתו כי למעשה ישנם שלושה זנים שונים – ברייד, עדן והזן החדש: אומוראי. כולם מכונים לוויתני עצם-התנין.

הממצאים החדשים התבססו על מחקר של גופת לוויתן שנמשתה מחוף האי היפני טסונושימה ב-1998, ודגימות נוספות שנלקחו לפני כ-30 שנה בידי תכנית ציד הלוויתנים היפנית, הסופגת לעיתים קרובות ביקורת קשה על פעילותה בתחום. "לולא התכנית, לעולם לא היינו מצליחים לחשוף את התגלית הזו" הדגיש ד"ר וואדה.

אם אכן תתקבל הערכת הקבוצה על ידי קהילת המדע העולמית, היא צפוייה להעלות בבת אחת את מספר הלוויתנים החיים מזן שן התנין משישה לשמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully