וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמש מכה שנית

29.10.2003 / 11:28

פחות משבוע אחרי שהשמש פלטה קרינה מגנטית לעברנו, זה קורה בשנית. החוקרים מזהירים: הפעם זה הדבר האמיתי. אל חשש: ההתפרצות מסכנת רק לוויינים

פחות משבוע אחרי שהמדענים הזהירו מהשפעות התפרצות קרינה מפני השמש, מופיעה היום התרעה נוספת המיוחסת לשעות הערב המאוחרות. המדענים מזכירים כי הקרינה עלולה לפגוע בלוויינים ואפילו להקשות על כיבוי שרפת הענק בקליפורניה.

ג'ון קול, אסטרופיזיקאי מהארוורד מסביר כי פרץ הקרינה נע לכיוון כדור הארץ "כמו רכבת משא דוהרת" ומציין כי "זה הדבר האמיתי". בסוכנות איי.פי דווח, כי על פי התחזיות הקרינה תפגע בשדה המגנטי של כדור הארץ באמצע היום (זמן ארה"ב).

התופעה המדוברת מתרחשת כאשר גזים וחלקיקים טעונים מתפוצצים מהקורונה (השכבה החיצונית של האטמוספירה של השמש). התופעה אינה מסוכנת לבני האדם אך עלולה, כאמור, לפגוע בלוויינים ובעקבות כך לשתק שירותי תקשורת סלולרית, מכשירי איכון לווייניים (ג'י.פי.אס) ואפילו ערוצי טלוויזיה.

פליטת הקרינה שאירעה ביום שישי רק "שיפשפה את כדור הארץ", על פי ג'ון קול. מפעילי הלוויינים נערכו מראש לקראת האירוע ולכן נרשמו הפרעות קלות במכשירי ניווט במטוסים. לדברי קול, עמיתיו זיהו הפעם את ההתפוצצות הגדולה ביותר על פי השמש מזה 30 שנה. האירוע נרשם ביום שלישי בבוקר וייצר ענן חלקיקים שגודלו פי 13 מכדור הארץ. הענן נע במהירות של כמיליון וחצי קמ"ש.

הסופה המגנטית שנוצרה כתוצאה מהפיצוץ עשויה להירשם כחזקה ביותר מסוגה ועלולה להשפיע על הכוכב שלנו במשך יממה שלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully