וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: דגים אינם טיפשים

2.9.2003 / 0:02

מדענים סקוטים גילו: דגים הם למעשה יצורים אינטיליגנטים, ערמומיים ואינטרסנטים. מציינים: "הדימוי שלהם כרפי שכל וקשי תפיסה הולך ונעלם"

לדגים יצא מוניטין של חיות מחמד אנטיפתיות במיוחד, שלא לומר, חיות טיפשות. קבוצת מדענים סקוטית שביקשה לשבור את המיתוס חשפה נתונים חדשים לגבי חייהם החברתיים של הדגים. בבי.בי.סי דווח כי דגים הם למעשה יצורים אינטיליגנטים שאינם מונעים על פי אינסטינקטים בלבד. מהמחקר שנערך עולה כי הדגים ערמומיים, אינטרסנטים ומתורבתים.

לדברי שלושת המומחים מאוניברסיטיאות סיינט אנדרוז, לידס ואדינבורו, בשנים האחרונות חלו שינויים גדולים באופן הפסיכולוגי והמנטלי בו נתפסו הדגים. "הדימוי של הדגים כעוסקים בפעילות משעממת, רפי שכל וקשי תפיסה הולכת ונעלמת", אמר אחד החוקרים. לדבריו המיתוס לפיו דגים נהנים מזיכרון של שלוש שניות בלבד התפוגג.

מחקרים שנעשו לאחרונה גילו כי הדגים מסוגלים לזהות אינדיבידואלים, לסמן יוקרה ואפילו לזהות מערכות יחסים. המדענים גילו במחקרם כי בנוסף, מסוגלים הדגים לבניית מבנים מתוחכמים (בגבולות העולם המיימי כמובן) ואף כי הם נהנים מזיכרון מורכב. "למרות שזה נראה מדהים עבור אנשים הרגילים לשפוט אינטיליגנציה של בעלי חיים על מסת המוח, ניתן להשוות את הדגים אפילו ליונקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully