וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב: הלוויתנים קודמים לצי

27.8.2003 / 18:48

הצבא לא יוכל להציב מערכת סונאר חדישה באוקיינוסים ללא הגבלה כיוון שהיא הורגת יונקים ימיים; ניסויים מוגבלים במערכת יותרו בהסכמת "הירוקים"

שופטת פדרלית בארה"ב החליטה כי הצי האמריקאי לא יוכל לבצע ניסויים במערכת סונאר חדישה באוקיינוסים ברחבי העולם, כיוון שהיא לא עומדת בתקנים ועלולה לפגוע ביונקים ימיים. הפסיקה ניתנה בבית המשפט בסן פרנסיסקו, בעקבות עתירה שהגישו שני ארגונים סביבתיים - "המועצה להגנה על משאבי הטבע" וארגון נוסף, שנאבקים בצי מאז אמצע שנות ה-90'.

שני הארגונים טענו כי יש להגביל את הצי בניסויו במערכות הסונאר בכדי לשמור על היונקים הימיים. בית המשפט קיבל את טענתם, וקבע כי הצדדים יסכמו ביניהם באילו מקומות ניתן לבצע את הניסויים, ללא שתהיה סכנה ליונקים הימיים ולבעלי חיים אחרים. בית המשפט הכיר בצורך של הצי להשתמש במערכת כיוון שהיא היחידה המסוגלת לזהות צוללות שלא ניתנות לזיהוי בסונארים אחרים. שני הצדדים יתייצבו בבית המשפט באוקטובר לדיון נוסף בנושא.

במרץ 2000 קיים הצי אימון במערכת סונאר אחרת לזיהוי צוללות אוייב, באזור איי הבהאמס. שעות ספורות לאחר התרגיל, השליכו את עצמם 16 לווייתנים ושני דולפינים על חופי האיים. שמונה מהלווייתנים מתו אז, ומדענים שחקרו את המקרה מצאו דימומים מסביב למוחם ולעצמות האזניים שלהם, פגיעה אופיינית לחשיפה לרעש חזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully