וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 מקרי עקיצת עכביש ארסי בשרון

6.7.2003 / 11:19

לאחרונה הגיעו לבית חולים בפתח תקווה 2 צעירים שנעקצו בידי עכביש "שישן"; הסימנים: אזור עקיצה שחור וסביבו אדמומית; הרופאים: לא להכנס לפאניקה, אך לבדוק עקיצות לא ברורות

הקיץ הפוקד את המדינה הביא עמו סכנה נוספת: העכביש הארסי "שישן" שעקיצתו עלולה להרוג אדם. לאחרונה הגיעו לבית החולים "השרון" בפתח תקווה שני צעירים שנעקצו בידי העכביש המסוכן. מנהל חדר המיון בבית החולים, ד"ר אורי סנדובסקי, המתמחה בעקיצות חרקים, זיהה את סוג העכביש והעניק לחולים טיפול מתאים.

במקרה הראשון גילה בוקר אחד חייל מפתח תקווה, ששהה בחופשת רגילה בביתו, כי על קרסולו הופיעו שלפוחיות כואבות. הוא מיהר לבית החולים וסיפר לצוות הרפואי כי חש בלילה בעקיצה, אולם לא ייחס לכך חשיבות. החייל קיבל טיפול רפואי שכלל מתן תרופות אנטיביוטיות וניקוז הרעל, ושוחרר לביתו.

במקרה נוסף, לפני שבועיים, הגיע לבית החולים צעיר בשנות ה-20 לחייו שנעקץ בירכו על ידי העכביש. הוא סבל מנמק מקומי וחום גבוה, ולאחר הטיפול שוחרר לביתו.

העכביש אוהב להסתתר בארונות

העכביש הקטן "שישן" נקרא כך כיוון שיש לו רק שש עיניים, ולא שמונה כמו לעכבישים הרגילים. בתקופת החורף הוא נעלם, ושב בחודש האביב והקיץ. הוא נמצא בעיקר באזורי מגורים ואוהב להסתתר במקומות חשוכים וקרירים כמו ארונות, קופסאות וצינורות מים.

ד"ר סנדובסקי מסר ל"מעריב": "זהו עכביש ארסי שעקיצתו מפרישה רעלים וגורמת לנמק מקומי שניתן לזהותו על פי המראה – אזור העקיצה הוא בצבע שחור ומסביבו מופיעה אדמומית". במרבית המקרים העקיצה נעלמת כעבור מספר ימים, אולם אנטיביוטיקה וניקוז הרעל יכולים לסייע. במקרים קיצוניים יש צורך בהתערבות כירורגית, ובמקרים נדירים גורמת העקיצה גם למוות. בבתי החולים מדגישים כי אין סיבה להכנס לפאניקה, אולם ממליצים לפנות לרופא בכל מקרה של עקיצה לא ברורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully