וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופת העולם: הפרה הישראלית

15.5.2003 / 8:00

ערב כנס מדעי הבקר עולה שתפוקת ואיכות החלב של הפרה כחול-לבן היא הגבוהה בעולם: 11,000 ליטר חלב ו-700 ק"ג שומן וחלבון חלב; הפרה ההולנדית מפגרת מאחור; אז מי בוכה על חלב שנשפך?

אחרי 55 שנות קיום יכולה מדינת ישראל לרשום לזכותה עוד הישג מרשים: הפרה הציונית מובילה על כל אחיותיה בתפוקת ואיכות החלב. בעבר כבר פורסם שתפוקת החלב של הפרות בארץ היא הגבוהה בעולם, כעת מתברר שיש לנו עוד כמה סיבות לגאווה. "מעריב" מפרסם היום כי גם תפוקת השומן וחלבון החלב של הפרה כחול-לבן הם הגבוהים בעולם.

נתונים שמתפרסמים ערב הכנס ה-15 של מדעי הבקר, שיתקיים בשבוע הבא בירושלים, מעלים כי פרת החלב הישראלית מייצרת את הכמות השנתית הגבוהה בעולם של שומן וחלבון החלב: 700 קילוגרם בשנה. זאת, בנוסף לשיא העולמי בתפוקת חלב: 11 אלף ליטר חלב בממוצע בשנה.

לשם השוואה, הפרה ההולנדית שקנתה לה תהילת עולם, מפגרת אחרי אחותה מישראל משמעותית, עם תפוקה של 7,500 ליטר חלב בשנה וכ-630 ק"ג שומן וחלבון חלב. הנתונים אף מרשימים יותר, בהתחשב בכך שהפרה ההולנדית נהנית מתנאי גידול נוחים יותר, בהשוואה לישראלית שמתמודדת עם מזג האוויר החם.

תכולת השומן וחלבון החלב נחשבת לאחד המדדים שעל פיהם נקבעים איכות החלב, טעמו ויעילות הייצור שלו. במשך שנים רבות היה החלב הישראלי נחות בהשוואה לזה שיוצר באירופה ובארה"ב. אלא שכיום, לאחר מאמצי מחקר ופיתוח מתמשכים בתחום החומר הגנטי ותזונת הפרה, הותירה ישראל את המתחרים מאחור עם כמה סיבות טובות לבכות על חלב שנשפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully