וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו מזל טוב: הביוב הפסיק לזרום בכסייפה

אריאל נוי

9.8.2010 / 12:59

לאחר 11 שנים של ביוב שזורם בין הבתים הושלם השבוע קו הביוב ביישוב הבדואי כסייפה. רק התערבות של בית המשפט גרמה למועצה להשלים את תשתית הביוב בתוך 3 חודשים

לאחר 11 שנים במהלכן זרם ביוב גולמי זרם בסמוך לבתי התושבים ביישוב הבדואי המוכר כסייפה, הושלמה לאחרונה בנייתו של קו הביוב, אשר מרכז שפכים ממספר שכונות ביישוב. בנייתו של קו הביוב הושלמה לאחר שבחודש מרץ השנה פסק בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בעקבות עתירה של "אדם טבע ודין", כי על המועצה המקומית כסייפה והעומד בראשה להסדיר את נושא הביוב ביישוב בתוך שלושה חודשים. במהלך הדיון בעתירה, זעמה שופטת בית המשפט המחוזי, השופטת שרה דברת, ואמרה: "האם אנחנו במאה ה-15 שהביוב זורם כאן ברחובות?!".

"אדם טבע ודין" עתרה בשמה ובשם נציגי תושבים מהכפר נגד המועצה המקומית כסייפה, המשרד להגנת הסביבה, משרד התשתיות ומנהלת הבדואים, לאחר שבדיקות שעשתה העלו שורה של ממצאים חמורים באשר לתשתית הביוב ביישוב, ובהם - ילדים המשחקים בסמוך "לנחל הביוב", ריחות ביוב חזקים המגיעים לבתי התושבים ומפגעים חמורים המסכנים את בריאות התושבים.

מ"אדם טבע ודין" נמסר בתגובה: "אנו מברכים על השלמת תשתית הביוב ביישוב ומקווים כי לא נאלץ יותר להגיע לבית המשפט על מנת להסדיר עניין כה בסיסי ומהותי, כמו מניעת מפגעים סביבתיים ובריאותיים מביוב הזורם בלב יישוב מאוכלס ובסמוך לבתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully