וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום בבוקר נמצא חתול מת תלוי על עץ, אז מה?

תמר נהרי, ורד כהן-ברזילי

11.12.2001 / 15:07

שוטרי סיור מרחב דן הוזעקו לרמת גן בעקבות תלונה על התעללות בחתול; מקרים קודמים מוכיחים כי אם נמצאים האשמים, הם נדונים לכל היותר למאסר על תנאי; הצעת חוק חדשה מבקשת לתקן זאת

שוטרי סיור של מרחב דן במשטרת תל אביב הוזעקו הבוקר לגן ציבורי ברמת גן בעקבות תלונה על התעללות בחתול. השוטרים שהגיעו לגן, ברחוב מעלה הבנים בעיר, גילו גוויית חתול תלויה על חבל בראש אחד המתקנים. המשטרה פתחה בחקירה, ומסרה כי לא התקבלו בעבר תלונות על אירועים דומים באזור.

על הצפוי לאשם במעשה, אם ייתפס, אם יורשע, ובמידה שלא יהיה קטין, אפשר ללמוד מאוסף מקרי ההתעללות הבאים, שהאשמים בהם הובאו למשפט והורשעו. למשל, גזר דינו של אדם שתלה את כלבו על העץ, שיסף את קנה הנשימה שלו ואחר כך דקר אותו מספר פעמים בגופו ובראשו היה שישה חודשי מאסר על תנאי – העונש הנפוץ והחמור ביותר למקרי התעללות קשים בחיות.

גזר דינו של אדם אחר, שקשר בחבל כלב למכוניתו וגרר אותו תוך כדי נסיעה וגרם לפציעתו בכל חלקי גופו היה שלושה חודשי מאסר על תנאי. על אדם שהורשע בזריקת כלב מחלון ביתו בקומה הרביעית ובהריגתו נגזר קנס של 300 שקל וקנס על תנאי של 1000 שקל למשך שנתיים. שישה חודשי מאסר על תנאי נגזרו על אדם שהורשע בהכאת גורת השכנים בת השלושה חודשים באמצעות כיסא ברזל ולאחר מכן מרח את צואתה על גופה. שישה חודשי מאסר על תנאי נגזרו גם על אדם שהיכה חתול במקל ואחר כך דקר אותו עשר פעמים בבטנו ובגרונו.

הדוגמאות הנ"ל, שאינן אלא אסופה מקרית וקצרת יריעה, לקוחות מהסבר להצעת חוק חדשה שהונחה אתמול על שולחן הכנסת ביוזמתו של ח"כ אברהם פורז (שינוי). ההצעה מבקשת להכניס תיקון בחוק צער בעלי חיים, ולפיו על מי שהורשע בהתעללות בבעלי חיים יגזר עונש מינימלי של ארבעה חודשי מאסר בפועל, אלא אם כן מצא בית המשפט נסיבות מיוחדות להקלה בעונשו. העונש המרבי על התעללות בחיות בארץ הוא שלוש שנות מאסר. ככל הידוע תועדו מקרים בודדים של מאסר בגין הרשעה כזו, מעולם לא לפרקי זמן משמעותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully