וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: מחסור עולמי במים ומזון תוך 20 שנה

עידן דורנר

19.3.2009 / 11:19

לדברי המדען הראשי של בריטניה, עד 2030 הדרישה למזון ולאנרגיה תגדל ב-50%, ולמים ב-30%, כשאוכלוסיית העולם תעלה על 8.3 מיליארד

הגידול באוכלוסיית העולם יגרום למחסור חמור במזון, מים ואנרגיה עד שנת 2030, והמחסור במשאבים יגרום לתוצאות הרות אסון. כך יאמר היום (חמישי) המדען הראשי של ממשלת בריטניה, פרופ' ג'ון בדינגטון, בוועידה מיוחדת שתיערך בלונדון. לדבריו, הדרישה למזון ולאנרגיה תגדל ב-50% תוך 20 שנה, ואילו הדרישה למים ב-30%, בשעה שאוכלוסיית העולם תעלה על 8.3 מיליארד בני אדם. לדבריו, שינויי האקלים יוחמרו גם הם, בצורה שעדיין לא ניתן לחזות. "לא תהיה קריסה מוחלטת, אך הבעיות יהיו חמורות ביותר אם לא נתחיל לטפל בהן כבר עכשיו".

הוא חוזה כי המשבר יהיה זהה בהיקפו למשבר הכלכלי הגלובלי הנוכחי. "הדאגה העיקרית שלי היא ממה שיקרה מבחינה בינלאומית. יהיה מחסור חמור במזון ומים. אולי לא נחוש במשבר בבריטניה, אך מחירי האנרגיה והמזון בהחלט יאמירו".

האו"ם חוזה מחסור חמור במים באפריקה, אירופה ואסיה כבר ב-2025. כמות המים לבן אדם תצנח בחדות עד אותה שנה. משבר האנרגיה כבר החל לתת את אותותיו בשנה שעברה, עם עלייה חדה במחיר נפט. כעת, כשמחירו שוב ירד, החשש הוא שיתעלמו מהבעיה. "העובדה שהמחירים ירדו השנה לא אמורת שאנחנו יכולים להירגע", אמר בדינגטון. הוא הוסיף כי כיום, בין 30 ל-40 אחוזים מהתוצרת החקלאית מושמדת כתוצאה ממזיקים ומחלות, לפני שהיא נקצרת. הוא מציע לטפל בבעיה באמצעות מזון מהונדס גנטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully