וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערב הופך את אפריקה לפח האשפה שלו

טלי גולדשטין

18.2.2009 / 21:05

דו"ח גרינפיס מצא כי טונות של מכשירי חשמל מקולקלים נשלחות בניגוד לחוק ליבשת אפריקה, שם הם מהווים סכנה לחיי התושבים

פסולת רעילה מהמערב נשלחת באופן לא חוקי למדינות באפריקה, כגון גאנה וניגריה. דו"ח חדש של הארגון הירוק "גרינפיס" מצא שמאות אלפי מוצרי חשמל פגומים, כגון טלוויזיות ומחשבים, נמכרים לסוחרים המעבירים את הפסולת מעבר לים, שם ילדים שלהוטים להרוויח כסף מפרקים את המוצרים החשמליים בשביל חומרי הגלם היקרים, כדוגמת מתכת.

חוקרים שטמנו מכשיר מעקב על טלוויזיה פגומה, שהושלכה במזבלה בעיר בבריטניה, הצליחו לעקוב אחרי הטלוויזיה עד ללאגוס שבניגריה. הטלוויזיה נמכרה ויוצאה על ידי סוחר לונדוני, אחד מכמה סוחרים האחראים לרכישת 940 אלף טונות של פסולת אלקטרונית המיוצרת בבריטניה מדי שנה.

לפי החוק, יש לפרק או למחזר פסולת אלקטרונית – מוצרי חשמל הנזרקים לאחר שאין בהם יותר שימוש – אך ורק על ידי קבלנים המתמחים בחומרים הרעילים הנמצאים במכשירי החשמל. במקום זאת, מכשירי החשמל הפגומים מוצאים עצמם בתוך מיכליות בדרכם לשווקי אפריקה. כ-30% מהחומר הרעיל המגיע לשווקים מושלך בסופו של דבר לאתרי פסולת, בהם מחפשים ילדים בינות המתכת הנשרפת והתרכובות הכימיות הרעילות, כגון כספית ועופרת, אחר חלקים אותם ניתן למכור.

"ניתן לעקוב אחר טלוויזיה העוברת את כל הדרך מבריטניה ועד לניגריה הרחוקה באמתלה של ציוד יד שניה", נמסר מהארגון הסביבתי. "מראה הילדים, המחפשים אחר שיירים באתרי הפסולת העולים על גדותיהם מרוב פסולת אותה זורק המערב, שם ללעג ולקלס את האיסורים הבינלאומיים למניעת השלכת פסולת רעילה", אמר דובר הארגון "קונסומרס אינטרנשיונל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully