וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מציג: נבחרת הירוקים

נשיא ארה"ב הנבחר הציג את הצוות שיילחם בשינויי האקלים ויקטין את התלות בנפט הזר. "נוביל את העולם, דרך החיפוש אחר אינטרסים משותפים"

נשיא ארצות הברית הנבחר ברק אובמה הציג אמש (שני) את ראשי הצוות הסביבתי שיעבוד איתו בית הלבן. הוא התחייב כי ממשלו יילחם בנחישות בהתחממות הגלובלית, לאחר מה שהוא כינה "שמונה שנים של גרירת רגליים בממשל בוש".

אובמה מינה את זוכה פרס נובל לפיזיקה סטיבן צ'ו, המומחה לחלופות אנרגיה, לשר האנרגיה, בתקווה שזה יסייע לו "למגר את ההתמכרות האמריקאית לנפט הזר". בתור שר האנרגיה, צ'ו יוביל את תוכניתו של אובמה ליצור 2.5 מיליון משרות חדשות באמצעות טכנולוגיות ירוקות, שמטרתן להפוך את ארה"ב ליעילה יותר בכל הנוגע לאנרגיה, ולתלויה פחות בנפט הזר.

אל צ'ו תצטרף ליסה ג'קסון, כראש הסוכנות להגנת האנרגיה (EPA). ג'קסון הצהירה כי תשיב ל- EPA את כוחה, שהצטמצם מאוד בתקופת ממשל בוש. את קרלו ברונר, ששירת ב- EPA בממשל קלינטון, מינה אובמה לתפקיד החדש של "קיסר האקלים", שתפקידו מלחמה בשינויי האקלים. ננסי סאטלי, יועצת בכירה בצוות המעבר של אובמה, מונתה ליו"ר המועצה לאיכות הסביבה של הבית הלבן.

"עניין איכות הסביבה יעמוד בראש סדר היום", אמר אובמה במסיבת עיתונאים שכינס. "לא ניצור ברגע כלכלה המבוססת על אנרגיה חלופית. לא נגן ברגע על הסביבה. אבל אנחנו יכולים להתחיל בעבודה כאן ועכשיו". אובמה הוסיף כי "אמריקה תוביל את העולם, כמו תמיד, על ידי חידוש והמצאה, דרך עבודה קשה ודרך החיפוש אחר אינטרסים משותפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully