וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנין: "זיהום האוויר בתל אביב-יפו הורג"

8.12.2008 / 2:49

ביקר בחריפות את התנהלות העירייה, זאת בעקבות דו"ח הקובע כי ת"א ופתח תקווה הן הערים בעלות זיהום האוויר הגבוה ביותר בארץ

יממה לאחר פרסום הדו"ח החמור של המשרד להגנת הסביבה העוסק בזיהום האוויר בערים, תוקף בחריפות ח"כ דב חנין (חד"ש) את עיריית תל אביב-יפו, העיר שעל פי הדו"ח, היא בעלת זיהום האוויר הגבוה בארץ יחד עם פתח תקווה.

חנין קרא לעיריית תל אביב-יפו להפסיק לגרור רגליים בעניין זיהום האוויר הקשה הקיים בעיר. ח"כ חנין דרש מהעירייה להפעיל מייד את הסמכויות שהוקנו לה על ידי הכנסת בחוקי המהפכה הסביבתית של השנים האחרונות, וקרא לה לגבש באופן מיידי תכנית כוללת להפחתת זיהום האוויר בעיר: "זיהום האוויר בתל אביב-יפו הורג. מחדל ההימנעות מהתמודדות איתו הוא מחדל פושע. הגיע הזמן שעיריית תל אביב-יפו תתגייס להובלת מאבק נחרץ ותקיף להגנת הבריאות והאוויר."

חנין שהתמודד בבחירות האחרונות לראשות עיריית תל אביב- יפו והפסיד לרון חולדאי, ביקר את הפאסיביות של עיריית תל אביב-יפו בנושא קידום התחבורה הציבורית: "קיימות על השולחן תכניות מצוינות לקידום תחבורה ציבורית נקייה, אבל חסר הרצון הפוליטי לממש אותן."

על פי הדו"ח, הערים שבהן האוויר הוא המזוהם ביותר בישראל הן תל אביב ופתח תקווה, במקום השני מודיעין וקרית טבעון ואחריהן חיפה, ירושלים וכרמיאל. מהדו"ח עולה עוד כי בכל תחנות המדידה היתה בשנה שעברה חריגה מהיעד שקבע המשרד להגנת הסביבה, של ריכוזי חלקיקי זיהום בעלי קוטר זעיר, החודרים למערכת הנשימה וגורמים למחלות לב וריאה ולמאות מקרי מוות בשנה. החריגה היתה בשיעורים של 120%-187%. סמוך לצירי תנועה ראשיים המצב חמור יותר ובחישוב שנתי ריכוז החלקיקים שנמדד חרג ב-200% מהיעד.

"חנין שכח שהבחירות הסתיימו"

מעיריית תל אביב- יפו הגיבו בזעם להאשמות של חנין. " ח"כ חנין שכח שהבחירות הסתיימו", אומרים בעירייה. "חנין הוזמן להיות שותף בעשייה העירונית גם בתחום איכות האוויר, אך סירב ובחר להישאר בכנסת. אם כבר הוא בכנסת עדיף היה שיפעל במסגרתה לשיפור איכות האוויר במדינת ישראל ובגוש דן".

לטענתם, "עיריית תל אביב יפו עשתה ועושה בנחישות רבה למאבק בזיהום האוויר ולשיפור איכותו שהביא, ע"פ נתוני המשרד להגנת הסביבה, לירידה של 50% במספר הימים המוגדרים מזוהמים- מ-90 ימים בשנת 2000 ל-45 ימים בשנת 2007, ולירידה משמעותית בתחמוצת החנקן ופליטות חלקיקים".

בעירייה הדגישו את הצעדים שלטענתם נעשו בשנים האחרונות כדי לצמצם את זיהום האוויר בעיר. "חיוב תחנות הדלק לעבור לשיווק סולר דל גופרית (10 PPM), חיוב תחנות דלק בהתקנת מתקנים למניעת פליטת אדי בנזין, הוצאת רוב האוטובוסים המפרקיים הנחשבים מזהמים ממרכז העיר והעברתם לתקן יורו 3 ויורו 4, העברת חוק עזר עירוני המחייב רכבים לעמוד בתקני הפליטה של זיהום אוויר והפעלת ניידת ניטור מזהמים לבדיקתם, סגירת מפעלים ותחנות דלק מזהמות ועידוד הקמת תחנות רכבת נוספות בתוך העיר לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית, וכן קידום תכנית להסבת צי המוניות בעיר וכן צי רכבי העירייה לרכבים היברידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully