וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: מלונות בים המלח יוצפו תוך שנתיים

17.9.2007 / 20:22

פעילות של מפעלי ים המלח מעלה את מפלס "בריכה 5", הסמוכה למלונות. הממשלה אינה מקיימת פסיקת בג"ץ בנושא

משרד התיירות מזהיר כי תוך שנתיים יוצפו שישה מלונות ב[[ים המלח]] בעקבות הפעילות התעשייתית באזור. הממונה על תכנון תיירותי במשרד, ירון ארגז, אמר הממשלה אינה מקיימת את פסיקת בג"ץ בנושא.

"הממשלה צריכה למנות לאלתר שר אחראי להצלת ים המלח במקום שמעון פרס שנבחר לנשיא, ולהקים רשות לאומית שתרכז את הטיפול בנושא", אמר ח"כ אופיר פינס (עבודה). "תפקוד הממשלה עד כה גובל ברשלנות פושעת, שחייבת להיפסק".

המלונות בדרום ים המלח שוכנים לחופה של בריכת אידוי המכונה "בריכה 5", ולא לחוף הים ממש. מפעלי ים המלח שואבים ממנה מים, ומחזירים אותם לים ללא המלחים, שנותרים בקרקעית הבריכה. בגלל הצטברות המשקעים בקרקעית, עולה מפלס המים בבריכה, בשעה שהמפלס הכללי של ים המלח יורד.

במטרה למנוע את הצפת המלונות נשקלות כעת שתי חלופות. הראשונה היא פינוי של שישה מלונות מהאזור בעלות ישירה שמוערכת במיליארד שקל. החלופה השנייה יקרה הרבה יותר: בניית לגונה נוספת שתאפשר למים להתפשט למרחב נוסף ותוריד את המפלס. עלות התוכנית מוערכת ב-300 מיליון דולר.

הועדה קראה לממשלה לבדוק לעומק חלופות נוספות להצלת ים המלח, בנוסף לחלופה הנבדקת היום של הובלת מים דרך "תעלת הימים" מים סוף. כמו כן, הוחלט להקים ועדת מעקב פנימית, בראשות ח"כ אסתרינה טרטמן, שלה יהיו הסמכויות לעקוב אחר הטיפול בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully