וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הים התיכון הוא המזוהם בעולם

שי אילן

29.7.2007 / 19:37

על פי שני מחקרים, כלי השיט הרבים שמפליגים בו, 150 מיליון התושבים החיים סביבו, השפכים והמפעלים גורמים לים לגווע

"גרינפיס" וארגון "אושיאנה" פרסמו לאחרונה כל אחד מהם מחקרים על פיהם הים התיכון הוא המזוהם ביותר בעולם. הסיבות לזיהום – הזנחה, פליטה סמויה ובלתי חוקית של שפכים, הובלת סחורות וגם סיבות טבעיות. במחקרים נמצא ריכוז של 10 גרם של פחמימנים לליטר של מי ים בממוצע. המחקר של גרינפיס מתמקד בעיקר בנזק הנגרם מתוצרים שונים של פלסטיק. לפי המחקר, פלסטיק הוא סוג הפסולת המזיקה ביותר לחיות ים ולבעלי חיים הניזונים ממנו, במיוחד לציפורים. 75 אחוז מן הפסולת על החופים היא פלסטיק. האזורים המזוהמים ביותר הם חופי ספרד, צרפת ואיטליה.

גם השפכים מהווים סכנה חמורה. 400 אלף טון של שפכים מוזרמים לים התיכון באופן סמוי בכל שנה, על פי המחקר של "אושיאנה". סוג זה של זיהום גרם להיעלמותם של מיני דגים וחיות ימיות מאזורי הזיהום. דגים אחרים, עמידים יותר סופגים את הזיהום, ואחר כך גורמים לפגיעה בבריאותם של בני אדם האוכלים את הדגים. במקומות אחדים בעולם כבר מוזהרות נשים בהיריון, למשל, מאכילת מינים מסוימים של דגים.

12 אלף כלי שיט גדולים עוברים בים התיכון בשנה – 30 אחוז מאוניות המסחר ו-20 אחוז ממכליות הנפט. עובדה זו אחראית לחלק מהזיהום, אבל באיחוד האירופי אומרים ש-80 אחוז מן הזיהום מקורו ביבשה. המזהמות הגדולות הן הערים המזרימות ביוב לים, בצינורות ודרך נהרות. לחופי הים התיכון מתגוררים 150 מיליון בני אדם, ועוד 200 מיליון מבקרים בחופיו מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully