וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתחממות הגלובלית: מהירה פי 3 מהתחזיות

שי אילן

3.6.2007 / 14:23

סדרת מחקרים מוכיחה גם כי פליטת גזי החממה שולשה וכי הים עולה במהירות כפולה מן הצפוי. העניין יעמוד במוקד דיוני הג'י-8

תמונת ההתחממות הגלובלית גרועה הרבה יותר מכפי שחשדו, כך לפי סדרה של מחקרים חדשים. את המחקרים פרסמה האקדמיה הלאומית למדעים של ארה"ב. לפי הבדיקות שנערכו שולשה פליטת גזי החממה ביחס לשנת 1990. פירוש הדבר הוא שהצגת הדברים של הוועדה הבין ממשלתית לענייני מזג האוויר השנה, הייתה מתונה בהרבה מן המציאות.

העלייה העיקרית בזיהום נמדדה במדינות המתפתחות, וסין בראשן. למרות זאת, סין מתנערת מאחריות בתואנה שאזרח סיני מזהם בשיעור של שישית מאזרח אמריקאי ממוצע. המדינות המפותחות פולטות שני שליש מכלל גזי החממה, למרות שאוכלוסייתן הכוללת מהווה רק שישית מאוכלוסיית כדור הארץ. נושאים אלה ואחרים יהיו במוקד הדיונים בוועידת הג'י-8 בסוף השבוע בגרמניה.

בסוף השבוע שעבר הציע הנשיא בוש תוכנית להפחתה של פליטת גזי החממה, אותה הוא מתכוון להציג בפסגת הג'י-8. עם זאת, מבקריו של בוש אומרים כי התוכנית מעורפלת בכוונה, ורחוקה ממה שמקווים מנהיגי העולם להשיג בפסגה. בעוד שבבית הלבן מדברים על "התוויית מסגרת" להסכמה בין מדינות העולם, עד סוף הקדנציה של הבית הלבן, חברות הג'י-8 מתכננות הסכמים לחתימה עם הממשל הבא. אי האמון של מנהיגי העולם בממשל בוש נובע מסירובו בעבר לחתום על אמנת קיוטו בטענה שהדבר יפגע קשות בכלכלה האמריקאית.

בשיחות המקדימות לפסגת הג'י-8 הסכימו המדינות המובילות כמו גרמניה ובריטניה על תוכנית לקיצוץ של 20 אחוז בפליטת גזי החממה בתוך 20 שנה. נציגי הממשל האמריקאי סירבו לקבל את המספרים המוצעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully