וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גורל הצפרדעים יהיה כגורל הדינוזאורים"

17.2.2007 / 19:08

מדענים ברחבי העולם מזהירים מפני הכחדת אלפי זני צפרדעים מפטריה קטלנית וקוראים למבצע הצלה בסגנון "תיבת נח"

מדענים קוראים למבצע הצלה בסגנון "תיבת נח" למען שימור אלפי זנים של [[צפרדעים]], שעומדים בפני גורל דומה לזה של ה[[דינוזאורים]]. לדברי מדענים, אם לא ינקטו צעדים משמעותיים במהירות, אותם הזנים יכחדו מעל פני האדמה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

קווין זיפל, מדען הפועל למען הצלת הצפרדעים אמר כי "בין 2,000 ל-3,000 זנים של צפרדעים (מתוך כ-6,000 זני צפרדעים המוכרים בעולם) נמצאים כיום בסכנת הכחדה". זיפל פנה למאות גני חיות, אקווריומים וגנים בוטנים בבקשה שייקחו תחת חסותם זנים רבים ככל האפשר של צפרדעים ויטפלו בהם עד אשר תימצא תרופה לפטריה קטלנית שמחסלת אותם בשיטתיות.

לדברי זיפל, מדובר במבצע שימור הזנים הגדול ביותר שאי פעם נעשה. השם שניתן למצבע ההצלה הוא "התיבה האמפיבית", על שם הסיפור התנ"כי על [[תיבת נח]], שבה קובצו זוגות מזני חיות שונים על מנת להצילם מהכחדה במבול. "לא נתקלנו במשבר כזה מאז הדינוזאורים", אמר זיפל השבוע בכינוס מיוחד של מדענים וחוקרים באטלנטה שבארצות הברית.

לדברי חוקרים, הפטריה משמידה 10 זנים של צפרדעים בכל שנה בממוצע והיא מתפשטת בקצב מהיר. הפטריה תוקפת את עור הצפרדע, מאחר וצפרדעים נושמות דרך עורן, הפטריה מקשה עליהן את הנשימה וכך גורמת למותן. זיפל העריך כי ברחבי העולם קיימים עוד כ-3,000 זני צפרדע שטרם התגלו, והם עלולים להיכחד עוד לפני שהעולם ידע על קיומם.

זיפל הוסיף כי הצלת הצפרדעים מקבלת משנה תוקף משום שלצפרדעים יש חשיבות גדולה במחקרים רפואיים. הוא אף ציין כי זן מסויים אחראי לייצור כימיקל שמנטרל בהצלחה את נגיף ה[[איידס]].

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully