וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

52 זנים חדשים של בע"ח וצמחים התגלו בבורנאו

19.12.2006 / 15:38

בין הזנים שהתגלו: צפרדע ארסית ושפמנון בעל בטן דביקה. המדענים נאבקים בבעלי הון המעוניינים להקים אתרי קידוח נפט במקום

52 זנים חדשים של בעלי חיים וצמחים שמעולם לא נראו בעבר התגלו ב"עולם האבוד" באי [[בורנאו]] ב-18 החודשים האחרונים. כך אומרים מדענים שחקרו את האזור.

בין הזנים שהתגלו - שני מיני "צפרדעי עצים" ארסיות ו-30 מיני דגים. אחד ממיני הדגים הוא בעל החוליות השני הזעיר ביותר, גודלו פחות מסנטימטר אחד. עוד התגלה זן חדש של [[שפמנון]] בעל בטן דביקה המאפשרת לו להידבק לסלעי הים. מאז 1994 נמצאו באי 361 מינים חדשים של חיות.

החוקרים מדגישים את חשיבות שימור המקום, אותו הם מגדירים כ"חזית האחרונה למדענים". ארגונים לשימור הסביבה נלחמים בבעלי הון המנסים להקים במקום אתרים לקידוח נפט. מאז 1996 כריתת היערות באינדונזיה עומדת על 20 מיליוני דונמים בשנה. בבורניאו נשארו רק מחצית מהיערות שהיו בו בעבר.

שלוש הממשלות השולטות בבורנאו – אינדונזיה, מלזיה וברוני – התחייבו באחרונה לתמוך בתוכניות לשימור האזור. ואולם, טרם נחתם הסכם רשמי שיעלה את הנושא לראש סדר העדיפויות.

האי בורנאו הוא המקום השני בעולם על פני כדור הארץ, בנוסף לסומטרה, בו זנים הנמצאים בסכנת הכחדה כמו אורנג אוטנים, פילים וקרנפים חיים בטבע יחדיו. באי חיות נכחדות נוספות ובהן 350 מיני עופות, 150 זוחלים וכ-15,000 צמחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully