וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית החדשנית לקירור כדור הארץ

6.12.2006 / 17:44

מדען גרמני, זוכה פרס נובל, מגיע השבוע לישראל כדי להציג את תכניתו לקירור האקלים - פיזור חלקיקים שיחזירו את אור השמש

חתן פרס נובל בכימיה, פרופ' פול קרוצן ממכון מאקס פלאנק בגרמניה, יגיע בשבוע הבא לתל-אביב לכנס מדעי מיוחד על התחממות כדור-הארץ והסכנה הטמונה בתופעה הזאת לעתידנו. פרופ' קרוצן יציג בכנס, לראשונה בישראל, את תוכניתו החדשנית לקירור כדור הארץ.

הכנס המדעי, תחת הכותרת "התחממות כדור הארץ – האם עתידנו בסכנה?", מאורגן על-ידי בית הספר ללימודי הסביבה על-שם פורטר באוניברסיטת תל-אביב ואגודת ידידי האוניברסיטה.

פרופ' קרוצן חשף לאחרונה את תוכניתו הנועזת לקירור כדור הארץ ועורר עניין רב בקרב הקהילה המדעית העולמית. הוא מציע שיטה מקורית לקירור מלאכותי של אקלים העולם באמצעות פיזור חלקיקים של תרכובת גופרית (מימן גופרתי – H2S) באטמוספירה העליונה. בעקבות התגובה הכימית שתיווצר, החלקיקים יגרמו להחזר אור השמש כלפי מעלה, לחלל החיצון – וכך תושג ההפחתה המבוקשת בתהליך ההתחממות המסוכן של כדור הארץ.

פרופ' קרוצן זכה בפרס נובל בכימיה בשנת 1995, בזכות מחקריו על בעיית החור באוזון והשפעתו על התחממות כדור הארץ. בהרצאתו בכנס יסביר פרופ' קרוצן, כי אם ההתחממות הגלובלית תצא מכלל שליטה, יהיה צורך לתכנן "נתיב בריחה והימלטות עבור האנושות". לדבריו, "כל ניסיונות הפוליטיקאים להגביל את פליטת גזי-החממה, מעשה ידי-אדם, הם פאתטיים, חלושים עד כדי לעורר רחמים". לכן, יש לדעתו צורך בצעד רדיקלי ונמרץ במיוחד.

ד"ר אריה נשר, מנהל מקצועי של בית הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר באוניברסיטת תל-אביב, אומר כי הרעיון של פרופ' קרוצן, הגם שעודנו שנוי במחלוקת, לכד את תשומת הלב של העולם המדעי. "לאחר בחינה מדוקדקת, הוא אפילו מתחיל להתקבל ברצינות בהקשר להתפתחויות אקלימיות קיצוניות. בין השאר, משום שהועלה בידי מדען רם-מעלה", אומר ד"ר נשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully