וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: שימפנזים מעדיפים מבוגרות

21.11.2006 / 7:00

מחקר אנתרופולוגי מצא כי בניגוד לבני אדם, הזכרים של השימפנזה מעדיפים בנות זוג מבוגרות

שמפנזים, בניגוד לבני אדם, מראים העדפה ברורה לנקבות מבוגרות. כך פורסם במחקר אנתרופולוגי שנערך בארצות הברית. בניגוד לציפיותיו, מצא החוקר מרטין מולר מאוניברסיטת בוסטון, אחרי שנים של תצפיות, כי השימפנזים הזכרים בחרו בעקביות בבנות זוג שהן מבוגרות.

הגילוי המפתיע, במיוחד לאור הניגוד להעדפות המיניות של הזכרים האנושיים, קרובי משפחה אבולוציוניים, מצביע על כך שלתהליך ה[[חיברות]] תפקיד משמעותי יותר ביחסי זכרים נקבות מכפי שנחשב עד כה.

בהתחשב בקרבה בין השימפנזים ל[[הומו סאפיינס]] "העדפת זכרים בנות זוג צעירות הוא תופעה שהתפתחה רק בקרב בני האדם, ככל הנראה בשל הנטייה ליצור מערכת יחסים ארוכת טווח בין בני זוג" הסיקו מולר ושותפיו למחקר.

נקבת ה[[שימפנזה]] מגיעה לבגרות מינית כאשר היא מגיעה לגיל עשר, וניתן להבחין בכך כאשר מתפתחת בליטה ורודה סביב אברי המין שלה. כאשר היא מוכנה להזדווג תופחת עוד הבליטה הוורודה, וגורמת לגירוי אצל הזכר.

בכל מקרה הזכרים שולטים בשטח, ויזדווגו בדרך כלל עם שש נקבות ברציפות, כאשר אלו המוכנות לכך יעמדו בתור. עם זאת, נקבות השימפנזה המבוגרות נוטות למשוך יותר תשומת לב מהזכרים בחבורה, לעומת הצעירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully