וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענאן מזהיר מפני "קטסטרופה" ביו-טכנולוגית

19.11.2006 / 20:43

מזכ"ל האו"ם הביע חשש שההתקדמות המהירה במחקר הביו-טכנולוגי תיפול לידיים הלא נכונות, וקרא לניסוחם של אמצעי הגנה עולמיים

מזכ"ל האו"ם [[קופי ענאן]] הזהיר מהסכנות האפשריות הטמונות בניצול לרעה של התעשייה הביו-טכנולוגית המתפתחת במהירות. ענאן אמר שייתכנו תוצאות "קטסטרופלית" להתקדמות האחרונה במחקר הביו-טכנולוגי, כמו התערבות גנטית ומחקר של [[וירוסים]], במידה והידע החדש ייפול לידיים הלא נכונות. הוא קרא לניסוחם של אמצעי הגנה עולמיים.

"ככל שהמחקר הביולוגי מתקדם, והטכנולוגיה הופכת נגישה יותר, הפוטנציאל לנזק בינלאומי גדל בצורה משמעותית", אמר ענאן, שנאם בעיר סנט גלן בשוויץ. "אפילו עובדים חדשים במעבדות ידעו כיצד לעשות מניפולציות בגנים".

במאי האחרון קרא ענאן להקים פורום כלל-עולמי שיעסוק בטרור ביולוגי, ואמר כי האמנות הקיימות חלשות מדי וכי היוזמות הממשלתיות והמסחריות מפוזרות מדי ואינן ממוקדות. ענאן קישר בין הניסיון הנוכחי לבנות קונצנזוס סביב חוקים אלו לבין הויכוח שהתנהל בשנות ה-50 סביב הטכנולוגיה הגרעינית, שהוביל להקמת של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ולחתימתו של ההסכם לא הפצת נשק גרעיני.

"יש מחסור במערכת אמצעי הגנה לשליטה בסיכונים האלה", אמר ענאן. "הרצון הטוב של המדענים לנהוג על פי החוקים נשאר הרחק מאחורי ההתקדמות המהירה של המדע עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully