וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "הבהרנו שנשק כימי לחיזבאללה הוא קו אדום"

רמי שני

7.5.2013 / 17:06

בביקור באוגדת עזה התייחס שר הביטחון למתיחות ולירי הפגזים מסוריה, ואמר: "הכוחות הונחו להגיב – גם בלי אישורי". על הקיצוץ במשרדו: "הכוונה שלא ייפגעו פרויקטים עיקריים"

צילום: רומן ואינר, עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס היום (שלישי) למתיחות הגוברת בין ישראל סוריה, על רקע התקיפות האחרונות שיוחסו לישראל והתפוצצות הפגזים שנורו מסוריה הבוקר ואתמול ברמת הגולן. בביקור שקיים באוגדת עזה אמר יעלון כי כוחות צה"ל בגזרה הצפונית הונחו לפעול נגד ירי מכיוון סוריה. "הכוחות בשטח הונחו שברגע שיש ירי מהצד הסורי, הם יירו כדי להשמיד את מקורות הירי אם יזהו אותם – גם בלי אישור ממני, מהרמטכ"ל או מאלוף הפיקוד". עוד אמר יעלון באשר להתפתחויות האזוריות האחרונות: "איננו מתערבים במלחמת האזרחים בסוריה". עם זאת, הוא הדגיש כי "הבהרנו מהם האינטרסים שלנו ומהם הקווים האדומים, בהם העברת אמצעי לחימה איכותיים ונשק כימי לחיזבאללה ודברים אחרים".

שר הביטחון בוגי יעלון בסיור ברמת הגולן, פיקוד צפון, אפריל 2013. משרד הביטחון
"הבהרנו את האינטרסים". גנץ ויעלון/משרד הביטחון

בנוסף, יעלון התייחס לאירוע שבו הותקף אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון לאחר רצח אביתר בורובסקי, ואמר כי הדבר אינו ראוי. "צר לי שאזרחים תוקפים קצין בצה"ל, ובייחוד קצין רב זכויות", אמר יעלון. "אם יש למישהו טענות – אפשר לבוא אליי. לא יאה לתקוף קצינים בצה"ל". הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, שנכח גם הוא בביקור, הוסיף כי צה"ל ימשיך לפעול כדי להגביר את תחושת הביטחון. "אנחנו נמשיך ונפעל להגדיר ככל שניתן את מצב הביטחון באזור יהודה ושומרון ביחד עם גורמי ביטחון אחרים", אמר הרמטכ"ל. "היה אירוע חמור מאוד שבו נרצח אביתר בורובסקי. ניצן אלון יחד עם מפקדים אחרים מסכנים את חייהם עשרות שנים לטובת ביטחון ישראל בכל האזורים, ואני חושב שלא ראוי לתקוף קצינים בצה"ל".

בנוגע לקיצוצים המתוכננים בתקציב משרדו, אמר שר הביטחון כי הוא מקווה שתתגבש תכנית שלא תפגע בתחומי פעולה עיקריים. "הכוונה שלנו היא שבראייה רב-שנתית לא ייפגעו פרויקטים עיקריים, וניתן יהיה להתכווץ קמעה בשנה וחצי הקרובות ולתת מענה לשנים הבאות. אנחנו דנים זה כמה שבועות עם האוצר כדי לגבש תקציב שייקח בחשבון את גירעון הממשלה – איני יכול להתעלם מכך – ומצד שני ייתן מענה לצרכי הביטחון. אני מקווה שביום שני נגיע להצבעה על תקציב שבאמצעותו נוכל לשמור על תקציב ישראל".

בתוך כך, ראש ממשלת סוריה, וואיל חלקי, אמר היום כי "התקפות הטרור הישראליות" על אדמות סוריה אינן מותירות מקום להבלגה. "איננו יכולים שלא להגן על עצמנו ועל סוריה", אמר חלקי. הוא קרא לכל בני העם הסורי "לעמוד בשורה אחת נגד הקונספירציות כדי להביא לבנייה מחדש של סוריה חזקה".

אחר הצהריים הודיעה קבוצה מכוחות המורדים בסוריה כי היא מחזיקה בכמה פקחי או"ם. לטענת אנשי הקבוצה, הם מחזיקים בפקחים במטרה לשמור על חייהם. זאת, לדבריהם, בעקבות העימותים האלימים שאירעו בימים האחרונים בשטח המפורז שבין סוריה לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully