וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ישראלי מאשר: הפצצנו הלילה טילים איראניים בדרכם לחיזבאללה

לדבריו, יעד התקיפה היה ליד שדה התעופה של דמשק. גם בליל שישי הושמדו משלוחי טילי קרקע-קרקע מתקדמים מסוג פאתח 110, שמגיעים לטווח של 300 ק"מ וממריאים ממשגר נייד

צילום: מור שאולי, רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בישראל טרם מסרו תגובה רשמית לדיווחים על התקיפה האווירית בסוריה, אך גורם בכיר אישר כי לפנות בוקר (ראשון) הופצצה מטרה במדינה. "התקיפה אירעה ליד שדה התעופה של דמשק", אמר גורם ישראלי בכיר לסוכנות הידיעות הצרפתית". "ההפצצה נועדה לפגוע בטילים איראניים בדרכם לחיזבאללה".

לפני כן אישרו גורמי מודיעין מערביים כי מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה - וכן בליל שישי - משלוח של טילי קרקע-קרקע, מסוג פאתח 110,שהועברו מאיראן לסוריה והיו מיועדים לארגון השיעי.

במהלך הלילה, דיווחה הטלוויזיה הממלכתית בסוריה על פיצוצים עזים באזור הבירה דמשק. על פי הדיווח בכלי התקשורת הרשמיים, מטוסי חיל האוויר של צה"ל תקפו מרכז מחקר צבאי הממוקם באזור ג'מראיא בפרברי העיר – יעד שהותקף על פי פרסומים זרים על ידי ישראל בחודש ינואר השנה. זאת, בניגוד לדברי הגורם הישראלי, שאמר כי ההפצצה הייתה בסמוך לשדה התעופה.

חבר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ ישראל חסון (קדימה) אמר במשדר וואלה! חדשות כי טילי "פאתח 110" שהושמדו בתקיפות "מסוגלים לפגוע במטרות בישראל בצורה סופר-מדויקת". לדברי חסון, הסיכון להתלקחות אזורית לא גדל בעקבות התקיפה המיוחסת לישראל. "משחק החימוש של חיזבאללה נגמר. אני לא חושב שישראל צריכה לשבת כצאן מובל לטבח ולחכות בזמן שמשחיזים את הסכין", הוסיף חסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
צילום מהטלוויזיה הסורית, המדווחת על תקיפות ישראליות באזור דמשק, מאי 2013. רויטרס
"פיצוצים כמו ברעידת אדמה". דמשק, הלילה/רויטרס

תושבי דמשק שהבחינו בפיצוצים דיווחו לכלי התקשורת המקומיים כי מטוסים חגו הלילה בשמי העיר בזמן ההפצצה. אחד מעדי הראייה אמר לרשת אל-ג'זירה כי הדי הפיצוצים היו "חסרי תקדים, כמו ברעידת אדמה". טארק חילנאווי, שישב במרפסת ביתו בעת שאירע הפיצוץ, אמר לכתב רשת אל-ערביה כי "הכול היה שקט, ופתאום ראינו הבזק אור כתום בשמיים, שלווה ברעש חזק של פיצוצים". לדבריו, "הרגשתי כאילו כל דמשק הועלתה באש". בטלוויזיה הסורית טענו כי "התקיפה הישראלית החדשה היא ניסיון להרים את המורל של הקבוצות הטרוריסטיות הסובלות מההפצצות של הצבא האצילי שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתקן המחקר הצבאי באזור ג'מראיא שבדמשק שהופצץ הלילה, לדברי הסורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר כאמור בתקיפה שנייה לאחר שבלילה שבין יום חמישי לשישי בשבוע שעבר הותקף בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק משלוח טילים נוסף שהועבר מאיראן והיה מיועד לארגון הטרור השיעי בלבנון. אמש דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" כי צבא סוריה, הנאמן למשטרו של הנשיא בשאר אסד, השתמשו בטילי הקרקע-קרקע במהלך הלחימה בכוחות האופוזיציה המתנגדים למשטר בדמשק. גורמים בארצות הברית מסרו לעיתון כי המשלוח האיראני נועד בנוסף לחדש את מלאי אמצעי הלחימה המידלדל של צבא אסד. הגורמים ציינו כי המחסן שהותקף בשדה התעופה בדמשק נשלט על ידי גורמים מאיראן בשיתוף פעילי חיזבאללה. ככל הנראה התקיפה ביום שישי לפנות בוקר אירעה מהשטח האווירי של לבנון.

אובמה: "לישראל זכות להגן על עצמה"

טילי "פאתח 110" הם טילים ניידים המונעים באמצעות דלק מוצק. הם מאופיינים ביכולת דיוק רבה יותר בהשוואה לטילי "סקאד" וטווח הפגיעה שלהם הוא 250 קילומטרים. הטילים מכסים את רוב שטחה של מדינת ישראל, כולל תל אביב, אם הם משוגרים מדרום לבנון.

טיל מסוג פאתח 110. AP
עלולים להגיע לתל אביב. טיל "פאתח 110"/AP

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, גיבה אמש את ישראל ואמר כי לירושלים "זכות להגן על עצמה מפני ההעברה של כלי נשק מתקדמים לארגוני טרור כמו חיזבאללה". סוכנות הידיעות הצרפתית ציטטה את דבריו של הנשיא האמריקאי מתוך ראיון שהעניק לערוץ "טלמונדו", שבו נמנע מלהתייחס ישירות לדיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה.

(עידכון ראשון: 8:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully