וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד ארדן, האם שומע?

22.9.2014 / 11:40

כהונתו של גדעון סער במשרד הפנים תיזכר ככישלון משום שרדף פליטים והניח לרשות האוכלוסין להתעלל בישראלים לכל דבר, שרק הרבנות לא מכירה בהם כ"יהודים". יש לקוות שהשר החדש ינהג אחרת

שר הפנים הפורש גדעון סער אמנם מנה בראש הישגיו במשרד את הנהגת שעון הקיץ הקבוע, אבל מה שבאמת ייזכר מתקופת כהונתו, פרט לבריחה ברגע האחרון מתחקיר "הארץ" ומעימות בין אשתו לבין רשות השידור, הוא דבר אחד ויחיד: מתקן המעצר "הפתוח" בחולות, שזכה לגינוי בג"ץ.

אז נכון שאנחנו לא יכולים, כנראה, להרשות לעצמנו את מה שטורקיה, לבנון וירדן מרשות לעצמן – פתיחת הגבולות למנוסת מיליוני פליטים סורים (מיליון וחצי בטורקיה, מיליון בלבנון וחצי מיליון בירדן), אבל דחילק, טיפת אנושיות. לפחות תתמודדו בחמלה עם 60 אלף פליטים אפריקנים שנכנסו לישראל, ואל תכלאו אותם במדבר. הרי בלילה אחד נכנסו לטורקיה מאימת דאעש יותר מ-60 אלף פליטי חרב סורים, ממש כמו כל הפליטים שנכנסו אלינו במשך כמה שנים, וטורקיה נוהגת איתם בנדיבות מדהימה בסך הכול, הרי אינם טורקים. אז אנחנו, כל מה שאנחנו יודעים זה לכלוא אותם?

אבל לא רק משום כך ראויה כהונתו של סער במשרד הפנים להיזכר ככישלון מחפיר, אלא משום שנמשכו בתקופתו כל שאר עוולות רשות האוכלוסין וההגירה, שהיא הארגון החשוך ביותר והמרושע ביותר במדינת ישראל; ארגון המפריד הורים מילדיהם ומגרש חלק מהם מן הארץ; ארגון המגיע יום אחד עם שוטרי ההגירה שלו לבית משפחה ישראלית המתגוררת בארץ, כישראלית לכל דבר, במשך עשר או 20 שנה, לאחר שהגיע למסקנה שמישהו מבני המשפחה אינו יהודי דיו, ומחליט פשוט לגרשו מהארץ. אמנם לעתים מתערב בג"ץ בנושא, אך מי יודע כמה מקרים לא מגיעים לבג"ץ. הרי לא כולם מוכנים ויודעים איך להתנהל בתוך הבירוקרטיה המשפטית.

הרמת כוסית של גדעון סער בכפר המכבייה. דרור עינב
נמשכו בתקופתו כל עוולות רשות האוכלוסין וההגירה. גדעון סער/דרור עינב

שיטוט קל בגוגל יעלה בפנינו צרור עוולות בלתי-נסבלות שעשה וממשיך לעשות משרד הפנים לאורך השנים. מקרים קורעי לב ומעוררי זעם. הסיפור האחרון שודר במגזין חדשות 10 במוצאי שבת האחרונה - סיפורה של מרים רויטמן, בת 24, שהגיעה עם משפחתה מארמניה כשהייתה בת שלוש, כלומר לפני כ-20 שנה. היא גדלה כישראלית לכל דבר ולמדה במערכת החינוך הישראלית עד שהגיעה לגיל 15. אז החליט אבא שלה לחזור לארמניה, לא לפני שהלשין למשטרת ההגירה כי משפחתו הגיעה לארץ על סמך מסמכים שזייף בארמניה. הם לא יהודים והם לא היו זכאי חוק השבות. מיד הגיעה משטרת ההגירה ודרשה מהמשפחה, אם ושתי בנותיה, לעזוב את הארץ.

כך עד היום, אחרי 20 שנה בארץ, כולן ישראליות מקסימות. מרים רויטמן, למשל, למדה בכפר הנוער עיינות, ומנהל הכפר העיד על ישראליותה המוחלטת, אבל משרד הפנים שלל ממנה כל זכות בארץ. אין לה תעודת זהות, אין לה דרכון, היא לא יכולה לעבוד וגם לא לפתוח חשבון בנק. אפילו לצאת לחו"ל היא לא יכולה. היא לא גויסה לצבא, כי היא איננה ישראלית כביכול. כמה אטום ומרושע צריך להיות משרד ממשלתי בישראל כדי לשלול את אזרחותה של ישראלית מצוינת בת 24 בטענה שאיננה יהודיה? אבל זהו בדיוק משרד הפנים בישראל בניהולו של גדעון סער. אז נכון שבעקבות המשדר בערוץ 10, ואחרי פניית הערוץ, הואיל השר להודיע כי "יבדוק את העניין". משמע, אולי יפתור אותו, אבל המחדל המחפיר הוא כל אותן משפחות וכל אותם ישראלים, שנוהל הגירוש המטורף וביטול זהותם הישראלית הופעלו עליהם מסיבות בירוקרטיות אפלות כאלה או אחרות, בלי שזכו לחשיפה בערוץ 10.

להרחיב את המושג "יהודי"

הדוגמאות הן אינסופיות ודי בשיטוט קל בגוגל כדי לדוג אותן מן המים העכורים של עוולות משרד הפנים. מדובר בין השאר בילדי זרים שצמחו כאן במערכת החינוך הישראלית. בישראליות שהתגרשו מבעליהן הישראלים, ואז נשללו מהן זכויות כבנות הזוג והן נדרשו לעזוב את הארץ. בפליט שהוליד תינוקת עם ישראלית וגורש, ולא עזר הבכי של זוגתו, אם בתו. הוא נכנס לארץ שלא כחוק. וכו' וכו' וכו'. רשימה ארוכה ארוכה, מדכאת, אכזרית, גזענית, נטולת לב יהודי. אין אשמה גדולה יותר במשרד הפנים מאשר לא להיות יהודי. יגרשו אותך, ינדו אותך, יגלו אותך, יפרידו אותך מאשתך ומילדיך ומן הארץ הטובה הזאת, שאיננה טובה כלל כשככה נוהגים באוהביה ובתושביה.

כל זה קורה כשבכל שנה משתנה לרעה הדמוגרפיה היהודית-ערבית במדינת ישראל. בכל שנה יש בישראל קצת יותר ערבים וקצת פחות יהודים, אם לא ידעתם, וכל עוד ישלטו בנו ההגדרות ה"יהודיות" במקום ההגדרות הישראליות – כלומר, כל עוד לא נכיל בתוכנו את 400 אלף "חסרי הדת" מחבר העמים, למשל, ונראה בהם ישראלים מוחלטים הרשאים להתחתן בתוכנו – ילך ויתכווץ כאן הרוב היהודי.

הנה נתון סטטיסטי מפחיד, לדוגמה: "בשנת 2012 70.2% מכלל הילדים שחיו בישראל היו יהודים. זאת לעומת 75% בשנת 1995". אתם מבינים מה קורה כאן? הרוב היהודי מתכווץ בעקביות, ואם נמשיך לפעול ברוח הרבנות הנוראה ומשרד הפנים הנורא ולהרחיק מאתנו, לגרש ולדחות את הישראלים שאינם "יהודים" דיים, אז נלך ונתכווץ ברוח הקללה בתנ"ך: "הגר אשר בקרבך יעלה מעלה מעלה ואתה תרד מטה מטה".

כל שעלינו לעשות הוא להרחיב את המושג "יהודי" ולכלול בו גם את הישראלים ה"לא יהודים על פי הרבנות", שהם למעשה יהודים מוחלטים וישראלים מוחלטים על פי הגישה הטבעית והשכל הישר של רוב הישראלים. ההיגיון ה"כיפתי" שסיגל לעצמו גדעון סער הפך אותו לממשיכו של שר הפנים הגזעני הקודם, אלי ישי. יש לקוות ששר הפנים החדש ישחרר אותנו מהכבלים הבירוקרטיים, המעוגנים באינספור תקנות פנימיות מרושעות, שקבעו קודמיו, מפחד "הגויים" וכדי למנוע התבוללות כביכול. מי שרוצה לגרש את מרים רויטמן אחרי 20 שנה בארץ – ואיננו מבין כי היא ישראלית מוחלטת כמונו - הוא גזען אוויל וחסר תקנה, גם אם בעיני עצמו הוא מגן על "העם היהודי". שר הפנים החדש, האם שומע?

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully