וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסך הכול הכו שני שחורים

פסיל לגסה

18.9.2014 / 10:37

תקיפת שני יוצאי אתיופיה השבוע לא הרעידה את אמות הספים של התקשורת הישראלית, ולא במקרה. זו תוצאת התעלמות משרדים ממשלתיים מהאפליה נגד העדה

אפליה? גזענות? עזבו, אנחנו בשנת 2014 אין דבר כזה. בסך הכול הכו שני שחורים בפתח תקווה וכששאלו את החשודים מדוע עשיתם זאת ענו "מי הביא את האתיופים לפתח תקווה ולמה הם מסתובבים חופשי?", משל היו כלבי רוטוויילר משחרים לטרף.

נסו לחפש את הידיעה באתרי החדשות, אני בספק אם תצליחו להגיע אליה, נדחקה אי שם במעמקי הארכיון. למה? את זה כבר הבנתם מהכותרת. התקשורת בישראל מבדילה בין מיעוט למיעוט והמבין יבין. אתרי החדשות ותכניות האקטואליה הקדישו לסיפור שתי דקות ועברו לכותרת הבאה, אבל אם היה עוד רצח בקהילה או לחילופין עוד מקרה אלימות של בני הקהילה נגד קהלים אחרים כנראה שהידיעה עדיין הייתה בכותרות. אבל עזבו זה לא הסיפור, הרי סיפורי גזענות ואלימות נגד הקהילה האתיופית תוכלו למצוא על בסיס יומי, בין אם מדובר על אפליה בבתי ספר ובמקומות עבודה ובין אם מדובר על חבורה של טיפשים שרק רצו להכות בני אדם שלא באו להם בטוב בעין בשל צבע עורם.

הסיפור הגדול הוא ההתעלמות מבני הקהילה האתיופית בישראל וזה נוגע לכולם, כולל משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות. כמנכ"ל של ערוץ טלוויזיה המשדר לקהילה האתיופית בישראל, המדיה היחידה הפונה לקהילה של 133 אלף איש, אני זוכה להתעלמות מוחלטת ממשרדי הממשלה. מדוע משרד ממשלתי אשר מבקש לפנות לקהילה האתיופית מפרסם באחד העיתונים הגדולים אותו בוודאי הקהילה לא קוראת במקום לפרסם בערוץ ממוקד? מדוע משרדי הממשלה לא יוצאים בקמפיינים נקודתיים נגד הרעות החולות בקהילה, ויש לא מעט, דרך אמצעי התקשורת המכוונים לקהילה. כנראה שטוב להן להשאיר זאת כך, תעלה כותרת על עוד מקרה אלימות בקהילה ונעבור לפרסומות.

זה הסיפור האישי שלי כאיש תקשורת, קצרה היריעה מלהכיל סיפורים על בני הקהילה. מדוע משרד החינוך מונע מילדים ללמוד בבית ספר טוב בעיר שלהם ומשאיר את הילדים בבית ספר בהם למדו אחיהם שזכו להתנכלות קבועה וממושכת מצד המורים? מדוע ילדים הוצאו ממערכת החינוך הממלכתי לטובת חינוך במערכת לילדים בעלי צרכים מיוחדים בלי סיבה הנראית לעין. רוצים תשובה? בסך הכול הכו שני שחורים, את מי זה מעניין?

הכותב הוא מנכ"ל ערוץ IETV – הערוץ הישראלי אתיופי ופעיל חברתי

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully