וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מלחמה עם מפסידים בלבד

טום דננברג

19.8.2014 / 17:03

דווקא בגלל שלא ישראל ולא חמאס יצאו מהמלחמה הנוכחית בדרום בצד המנצח, ושהדם בשני הצדדים נשפך, נפתחת אפשרות לקיום דיאלוג ולא בין כוונות

גם לנו, ילדי אביב 75', הבטחתם יונה עם עלה של זית. כידוע לכם, הבטחות צריך לקיים, אבל עד עכשיו לא עשיתם זאת. זה בוודאי השלב בו כל חבריי הימניים יקפצו בלי לעצור רגע ולחשוב ויתחילו לירות על אוטומט - "הצד השני אשם", "אי אפשר לעשות שלום עם ערבים", "הם מבינים רק כוח", "איך אתה רוצה לעשות שלום עם אלה שזורקים עלינו טילים", "הם רק רוצים להשמיד אותך", ושאר ירקות.

אבל אולי דווקא עכשיו הגיעה הזדמנות, אחרי עוד מלחמה עקובה מדם, אחרי סבל נורא לשני העמים, עשרות הרוגים בצד שלנו וקרוב ל-2,000 בצד שלהם (מתוכם מאות אזרחים). אולי בסיומה של עוד מלחמה בה אין מנצחים, אלא בעיקר מפסידים, מנהיגים משני הצדדים יקבלו קצת שכל. אולי אחרי עוד שפיכות דמים נוראה כולנו נבין שזה לא באמת מוביל אותנו למקום טוב יותר.

מלחמה בדרום | כל הכתבות, הפרשנויות והעדכונים

ברור שזה לא יהיה פשוט ואין ספק שאין פתרונות קסם. גם לי אין את הנוסחה שבעקבותיה בתוך חמש דקות כל הבעיות ייפתרו. צריך לשבת ולדבר, ולדבר, ולדבר, ועוד קצת (או הרבה) לדבר. עד שייצא עשן לבן.

מאה שנים של כוח

עכשיו יקומו הגיבורים שישאלו: "עם מי אתה רוצה לדבר, עם החמאס?". וכשאגיד ממש לא, אלא עם הרשות הפלסטינית, בשיתוף עם מצרים ועוד מדינות מהאזור שיעזרו, הם יוסיפו - "אבל מי זה בכלל אבו מאזן? אין לו שום כוח ושליטה". על זה אענה בפשטות: אין לי בעיה עם מי לדבר, אם יש לכם איש אחר (שמקובל על כל הצדדים) - אהלן וסהלן.

את החרב, הסכין, הפצצה, הטנק, הנגמ"ש, המטוס, הסקאד, הגראד, הקסאם, כיפת הברזל, הפצמ"ר, הטיל ודומיהם אנו מנסים כבר מאה שנים, אם לא יותר. בואו ניתן צ'אנס למשהו אחר, קצת שונה, ננסה לרגע לצאת מהקופסה, לשבור את הדפוסים האוטומטיים שלנו, להיות יצירתיים. אם זה לא יעבוד, תמיד אפשר לחזור לאותו מטוס ואותה פצצה.

אז אולי עכשיו, כשכבר שש ורבע אחרי המלחמה, מישהו יקבל קצת שכל וייזכר באותה הבטחה. הבטחה שניתנה לילדי חורף 73', אביב 75', קיץ 80', סתיו 93' וכל שאר הילדים במדינה. אולי עכשיו יקום מנהיג שיגיד - אני לא רק מבטיח, אני גם מקיים.

כי אם זה לא יקרה, כנראה שבעוד כמה חודשים או שנים, ניפגש שוב בשש אחרי עוד מלחמה, ועוד ילדים יבכו על אותה הבטחה שהופרה.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully