וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבים שריפות

יעל בן ישר

24.4.2014 / 10:15

כבאים שהוזעקו לחסל את האש במכולת אשפה בבית אל הותקפו על ידי קבוצה של נערים במוצאי הפסח. עדיין לא ברור מה חלקם של הכבאים עצמם בתגרה, אבל הנזק התדמיתי כבר נעשה

במוצאי שביעי של פסח, כשרוב התושבים היו עסוקים באחסון כלי הפסח ובהכנת מופלטות, התרחש אירוע קטן שכמעט אף אחד בבית אל לא שמע עליו: מכולה של אשפה עלתה באש, וצוות כיבוי נקרא לכבות את השריפה. מכיוון שבבית-אל אין כבאית תקינה, הוזעק צוות כיבוי מתחנת בנימין. מה בדיוק התרחש כשהכבאים הגיעו לזירה? לא ברור לגמרי. אך לגמרי ברור שהאירוע הסתיים בצורה מאוד מצערת.

כבאים אשר הוזמנו לכבות שריפה ביישוב הותקפו באלימות. התוקפים, חלקם בוגרים, חלקם אינם תושבים, וחלקם טרם זוהו, הגיעו לעימות פיזי עם הכבאים. שני הצדדים נפגעו, הכבאים נפצעו בעימות, ומהצד השני גם הצעירים הוכו קשות, וחלון מכוניתם נופץ בידי הכבאים. על פי עדויות בשטח, כנראה שניתוץ שמשת המכונית על ידי צוות הכיבוי היה המניע לפגיעה בכבאים. האירוע על פרטיו, כאמור, נמצא בחקירת המשטרה, תוך שיתוף פעולה מלא מצד הרשויות.

אנו, אנשי בית אל, גינינו ונגנה כל גילוי אלימות ונשתף פעולה עם המשטרה במטרה להבין את השתלשלות האירוע, ולמצות את הדין עם האשמים. האירוע הוא אירוע נקודתי ופלילי במהותו ואינו רומז בשום צורה על מתיחות כלשהי בין אנשי היישוב למי מכוחות הביטחון. להיפך: על פי עדויות מהשטח, תושבים מהיישוב הם שריסנו את האלימות הקשה שהתפתחה בתגרה ומנעו פגיעה קשה יותר שעמדה להתרחש.

נראה כי איפוק משני הצדדים יכול היה לשנות את תוצאות העימות, שחבל שגלש לפסים אלימים. איננו מעוניינים להיכנס לחילופי האשמות עם כוחות הכבאות שאנו מעריכים את פועלם הקשה והרב.

נשקיע במי שמעד, אם מעד

לצערנו, האירוע יצא מפרופורציה ודווח בכלי התקשורת באופן חד צדדי. בתקשורת ראיינו את הכבאי הפצוע מבלי לתת במה גם לצד השני, או לעדים שצפו בהתרחשויות. מקובל לפני חריצת דין, גם אם הוא רק דין הציבור, לשמוע את שני הצדדים, וחבל שהיו כתבים גם בכלי תקשורת ציבוריים מכובדים, שמצאו לנכון להתעלם מנורמה מוסרית זו.

בית אל הוא יישוב נורמטיבי של תושבים ערכיים ושומרי חוק. רבים מהתושבים משרתים בכוחות הביטחון. בבית-אל פעל ופועל צוות כיבוי מקומי בהתנדבות, במשך שנים רבות. אחוזי ההתנדבות ליחידות הקרביות בצה"ל הוא גבוהה ביותר (כ-87%) בקרב בני בית אל ובוודאי שאין במקרה הספציפי הזה, להצביע על הלך הרוח ביישוב המאכלס כ-7,000 תושבים.
גם קצין הכבאות שנפצע באירוע טרח להדגיש כי אין זו דרכם של תושבי בית אל או תושבי בנימין. התקרית האלימה היתה מצערת, מיותרת ואנו תקווה שיופקו הלקחים בעתיד ושמקרים כאלה לא יישנו.

היישוב בית אל משקיע רבות בבני הנוער ובצעירים שלו, ואף הוקמה יחידת נוער חדשה במועצה. היישוב רואה בנוער ובצעירים את עתידו, ומשקיע מהונו ואונו להעניק להם אפשרויות התפתחות רחבות ככל האפשר. בית אל גאה בדור הצעיר האיכותי שגדל ביישוב, וגם אם יש כאלה שמעדו – נשקיע את מירב המאמצים להעלותם חזרה על דרך המלך. כך נהגנו וכך נמשיך לנהוג.

הכותבת היא תושבת בית אל

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

  • עוד באותו נושא:
  • בית אל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully