וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני תלמיד תיכון שתומך בלבני

יונתן בירון

17.4.2014 / 12:50

יו"ר התנועה מאמינה שחייבים להגיע להסדר שלום עם הפלסטינים, והיא נלחמת כרגע את קרב חייה למען מטרה זו. יונתן בירון, תלמיד כיתה י"ב, קורא ללבני לא להיכנע לקיצוניים

לפני כשמונה חודשים נגמר הנתק הממושך בינינו לבין הפלסטינים. לפני שנה וקצת, המילה "שלום" הייתה מילה גסה שאיש לא העז להשתמש בה. והיום, אנו עדים למלחמה של ממש בין ציפי לבני לבין מפלגת "הבית היהודי" והימין הקיצוני. זוהי מלחמה בין אלו שרוצים להבטיח עתיד טוב יותר למדינה, ובין אלו שיפעלו בכל מחיר לפי הרעיון המשיחי של "ארץ ישראל השלמה". אלו שמעדיפים לשחרר אסירים פלסטינים מאשר להקפיא את הבניה בהתנחלויות או לדון על הסכם על בסיס גבולות 67', אלו שיעדיפו לסכן את ישראל מבחינה ביטחונית ומדינית כדי להבטיח את מימוש חזונם. אסור לנו להיכנע להם.

ציפי לבני נכנסה לממשלה כדי להיאבק, אבל צבא קטן, עד כמה מוכשר ומיומן שיהיה, יכול להפסיד מול צבא גדול ממנו. לצערנו, זהו הצבא שמולו נאבקת לבני, בממשלה בעייתית – ימנית-קיצונית מצד אחד (הליכוד, הבית היהודי) ורדודה כל כך מצד שני (יש עתיד). כל אלו שרוצים להמשיך לחיות במדינה הזו, מתוך הבנה שאין לנו מדינה אחרת, ושעדיף לחיות במדינה יהודית ודמוקרטית על חלק מהארץ מאשר על הארץ כולה ולאבד את זהותנו – התייצבו לימינה של ציפי לבני ואמרו בקול: יש לך את תמיכתנו.

יש שראו בבחירות 2009 את מאבק חייה של לבני, המאבק על ראשות הממשלה כמובן. לתפיסתי, מאבק חייה של לבני מתרחש כעת – והוא המאבק על המשא ומתן עם הפלסטינים. המאבק על השלום ועל התקווה. מאבקה של לבני הוא מאבק חיינו.

תקופה קריטית

אני תלמיד כיתב י"ב בן 17 ובקרוב אתגייס לצה"ל. אני מגדיר עצמי כציוני נלהב שכן מדינת ישראל חשובה לי מאוד. בעבר ייצגתי את ישראל בחו"ל בתכנית מנהיגות, ובעתיד אני רוצה להקים כאן משפחה ולגדל את ילדיי. אני חש תחושת מחויבות לעתיד של כולנו כאן, ועם תחושה זו מגיעה גם תחושת האחריות להשמיע קול בעת הצורך.

זהו זמן קריטי עבור מדינת ישראל. זמן שבו קול העם צריך להישמע. רוב העם רוצה בשלום ומאמין בשלום. על מנהיגי העם להיענות לבקשה ולפעול למימוש רצון זה. אני אמנם רק אחד, אך מייצג בני נוער רבים שחשים בדיוק כמוני: חתירה לשלום היא צו אסטרטגי וצו מוסרי-יהודי אשר נובע מהמורשת שלנו - מאז יציאת מצרים, דרך נביאינו ההיסטוריים שחיפשו שלום, ועד ימי ישראל המודרנית שעשתה ויתורים כואבים כדי להגשים מטרה נעלה זו.

ציפי לבני היא הפוליטיקאית אשר מייצגת אותי, אחת אשר הוכיחה עצמה ככזו שדואגת לאינטרסים המדיניים והביטחוניים של ישראל. אישה אמיצה שהולכת בעקבות האמת שלה, רואה נכוחה את המטרה מול עיניה ופועלת כדי להשיגה, גם אם התנאים הפוליטיים הם קשים וגם אם אין זה פופולרי. תודה לך ציפי על מאמצייך, והמשיכי כך במלוא הכוח והעוצמה. אנחנו אתך. חג חירות שמח.

הכותב הוא תלמיד בית ספר תיכון במרכז הארץ

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully