וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה הקשיבו לימין

דוד אוחנה

13.4.2014 / 12:10

בניגוד לטענות של חבר תא חד"ש שפרסם כאן מאמר, אוניברסיטת ת"א לא פעלה באופן אנטי-דמוקרטי כשביטלה אירוע שבו אמור היה להופיע פעיל טרור. להיפך - היא ייצגה את דעת הרוב

חבר תא חד"ש באוניברסיטת תל אביב, לואי וותד כתב כאן מאמר לפיו האוניברסיטה התנהגה בצורה אנטי דמוקרטית ו"סתמה פיות", כדבריו, בביטול האירוע בו היה אמור להופיע מוחמד כנעאנה בשבוע שעבר. האוניברסיטה לא סתמה פיות, אלא נתנה גם לנו, הצד הימני של המפה, להביע את עמדתנו בעניין. ההחלטה לא נבעה כלל וכלל מרצון לפגוע בחופש הביטוי של הסטודנטים הערבים בכלל ושל תא חד"ש בפרט.

ההחלטה נתקבלה בשל הזעם הרב שהביעו הסטודנטים שבאו להפגין נגד קיום האירוע. חשוב במיוחד לציין את קולם של סטודנטים בני משפחות שכולות שנכחו בהפגנה, ולא קשה להסביר למה מבחינתם במיוחד מדובר בקו אדום. מאות סטודנטים פקדו את החצר הראשית של האוניברסיטה והעבירו מסר ברור לפיו אין בכוונתם לעבור על העניין לסדר היום. נציין כי לא רק שלא השתמשנו באף סוג של אלימות, לא מילולית ובוודאי שלא פיזית, ולא יצאה מפינו ולו הערה גזענית אחת בסגנון "מוות לערבים", ואפילו קיבלנו תגובות חיוביות מסטודנטים ערבים במהלך ההפגנה ולאחריה. האוניברסיטה ראתה כי מדובר בקולם של הרוב הברור של הסטודנטים, וכי המסר הועבר בצורה לגיטימית, ולכן בחרה לכבד במקרה זה את בקשתנו. המסקנה היא, שלא זו בלבד שהחלטת האוניברסיטה לא נבעה משיקולים אנטי דמוקרטיים, היא נבעה משיקולים דמוקרטיים גרידא.

זאת ועוד, אוניברסיטה תל אביב הינה מוסד המזוהה עם הצד השמאלי של המפה, וטענות לחוסר אובייקטיביות תמיד הגיעו מתאים סטודנטיאליים ימניים. אם נסתכל על הפעילויות הפוליטיות שמתרחשות במהלך השנה, נראה בין היתר טקסים לזכר יום הנכבה, אירועים לציון יום האדמה והרצאות אינספור של ח"כים מהשמאל הקיצוני כדב חנין, חנין זועבי ודומיהם, לעומת מיעוט גדול של אירועים וכנסים עם ח"כים מהימין, להוציא פאנלים פוליטיים לפני בחירות. בבחירות המדומות שנערכו באוניברסיטה בשנה שעברה, קיבלו בחד"ש יותר קולות מהליכוד, מפלגת השלטון, הן בקרב הסטודנטים והן בקרב הסגל הבכיר. לכן, אין כל הגיון או תוכן בטענת וותד לפיה האוניברסיטה אינה מעודדת פעילויות המזוהות עם השמאל, לא כל שכן השמאל הפוסט-ציוני, ובוודאי לא סותמת פיות.

לא ימין ולא קיצוני

המפתח במדינה דמוקרטית הוא קבלת דעתו של האחר, ויותר מכך – לכבד החלטות גם אם אינן עולות בקנה אחד עם השקפותיו האישיות של הצד המפסיד. תא חד"ש, שכאמור, נהנה מתמיכה בלתי מסויגת של הממסד, בחר להפגין בפעם היחידה שהוא לא קיבל את מה שרצה, מתי שרצה. הוא ארגן הפגנת נגד כי הפעם הקשיבו לצד הימני ולא סתמו לו את הפה. לי זה לא נראה כמו התנהגות דמוקרטית, אדרבא, זוהי חתירה נגד הדמוקרטיה.

חשוב לציין, כי כי אני מאוד מכבד דעות מנוגדות לשלי, וגם נהנה להקשיב להן ולהתווכח עם "יריבים" אידיאולוגיים, אבל הסיפור הפעם שונה במהותו. ההפגנה שהתעוררה לא הייתה נגד עצם הבעת הדעה, אליה כאמור אנו כבר רגילים באוניברסיטה בה אנחנו לומדים, אלא עקב הבאת אדם שעסק בעברו בטרור. אדם כמוחמד כנעאנה, בעל קשרים עם ארגוני טרור כמו חיזבאללה, פשוט לא יכול לקבל במה במוסד ציבורי. קבלת במה בהחלט עלולה להיות מפורשת על ידי רבים כהבעת לגיטימציה למעשיו, לתמיכה בטרור ופגיעה באזרחים חפים מפשע.

לבסוף, חשוב לי מאוד לציין שההפגנה עצמה לא הייתה פוליטית או מפלגתית – היא אורגנה תוך שיתוף פעולה של תא אם תרצו, ותאי הליכוד, הבית היהודי ויש עתיד באוניברסיטה, עם תמיכה גם של חברי מפלגת העבודה. כלומר, גם המרכז הפוליטי ואף השמאל המתון השתתפו בהפגנה, לפיכך גם הטענה של מר וותד לפיה ההפגנה אורגנה על ידי הימין הקיצוני היא חסרת ביסוס. ההפגנה בכלל לא נבעה עקב דעות ימניות או שמאלניות, היא נבעה מרצון לקרב לבבות ואפס סובלנות לפעולות טרור למיניהן.

הכותב הוא רכז תא הליכוד באוניברסיטה תל אביב

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully