וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל גולסה, רווח תפעולי: סיכום הערב של מכבי תל אביב והפועל באר שבע

הגול של הקשר (ותודה לאלישע) שווה יותר מהשכר העונתי שלו. מדוניאנין (זה באמת אותו אחד?) ממשיך להיות הזר הכי חשוב של מכבי תל אביב. באר שבע טובה מדי בשביל לקבל מחמאות על הפסד. אורן יוסיפוביץ עם הפלוסים והמינוסים של נציגות ישראל במחזור השלישי של הליגה האירופית

אייל גולסה שחקן מכבי תל אביב. רויטרס
ותודה לאלישע. גולסה חוגג/רויטרס

הצטרפו לפייסבוק של יוסיפון

גם אחרי ההפסד של מכבי תל אביב לזניט והניצחון של באר שבע מול אינטר היה נראה שדווקא לצהובים יש סיכוי גבוה יותר להעפיל לשלב הבא. אחרי תוצאות אמש זה אפילו עוד יותר בולט. ועדיין, האדומים הרשימו גם בהפסד, ובהתחשב שהמפגש הקרוב בין השתיים יהיה בטרנר, ברק בכר עדיין פייבוריט. הנה כמה תובנות על ליל אמש של נציגות ישראל במחזור השלישי בליגה האירופית.

עוד בנושא:
מכבי תל אביב ניצחה 1:2 בחוץ את אלקמאר ההולנדית
ספרטה פראג גברה 0:1 על הפועל באר שבע בטרנר
ערב של סגירת מעגל במכבי תל אביב: "זה מלמד כמה מיוחד הכדורגל"
ברק בכר: "שיחקנו מול קבוצה חזקה וזה פחות הלך, נעקצנו"

מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי. ברני ארדוב
מהמוצדקות שבהחלטות. אלישע לוי/ברני ארדוב

אהבתי: אלישע לוי (אייל גולסה)

לפחות לפי התקדימים, אייל גולסה בדרך לאלקמאר.

לפני שלוש שנים כבש שער בפעם האחרונה, גם אז באוקטובר (24), גם אז בליגה האירופית. הוא הרשית את ה-0:2 של מכבי חיפה בחוץ מול פאוק סלוניקי, ואת המהפך היווני החל הבלם מיגל ויטור - בנגיחה כמובן. הירוקים הפסידו באותו ערב 3:2, אבל גולסה מצא בית חדש ביוון.

אלישע לוי עשה כמה טעויות בצמד משחקי הנבחרת מול מקדוניה וליכטנשטיין, אבל העדפת גולסה על פני אחרים - גם אחרי שלוש שנים שחונות - היא לא אחת מהן. כמו בסקופיה, גם באלקמאר הוא היה המצטיין בשורות קבוצתו ואלישע לוי יכול להרגיש טוב עם עצמו ולהמשיך, כהרגלו של הצדיק, שלא לתקוף את מבקריו.

אמש: עם שמונה תיקולים מוצלחים ביום הגנתי לא טוב של הצהובים, גולסה היווה תחנה אחרונה בהרבה התקפות של AZ. אחרי שמצא מקום בהרכב הנבחרת, הקשר אולי סוף סוף ימצא מקום בהרכב הקבוצה. הגול הנהדר, שכיסה את עלות שכרו העונה, בטוח לא הזיק. לא פלא שג'ורדי קרויף, שהימר עליו אפילו לפני אלישע, הרשה לעצמו להתפרע (מחא כפיים לשנייה וחצי ביציע).

קשר הפועל באר שבע ג'ון אוגו. ברני ארדוב
חולמנות רגעית. אוגו מאוכזב/ברני ארדוב

לא אהבתי: המפעל הזה

מכבי תל אביב ניצחה באלקמאר והפועל באר שבע השלימה סנסציה במילאנו. ועדיין, במכלול, זהו מפעל לא נוצץ, לא מעניין, לא מושך. אלא אם מתרחשת הפתעה מטורפת, הוא לא יוצר הדים. הטובות באמת נמצאות בצ'מפיונס, והטובות שלא הגיעו לצ'מפיונס לא מעוניינות במפעל החורג. שלב הבתים הזה - כמה בתים, למען השם! - הרס אפילו את המתח. נוקאאוט עד הסוף יכול להיות רעיון נחמד. כרגע: נמשיך לחיות על סנסציות.

אהבתי: הדומיננטיות של באר שבע

טקטית, זה היה המשחק הכי דומיננטי של הפועל באר שבע בליגה האירופית. 19 איומים מול 3, 3 למסגרת מול 1, 201-521 במסירות, 33-67% בפוזשן. האדומים, עזבו מספרים, נראו נהדר. גדולים יותר, מהירים יותר, רוצים יותר מהצ'כים. לספרטה פראג, מנגד, היתה הזדמנות אחת למסגרת.

0:1.

לא אהבתי: האופי של באר שבע

חולמנות רגעית ומקרית של ג'ון אוגו בסגירה בהגנה אפשרה לפולקראב לכבוש שער ראשון לרשת באר שבע בליגה האירופית העונה, בדרך להפסד הרשמי הראשון של הקבוצה בטרנר (עד כה הפסידה רק לאשדוד בגביע הטוטו).

מצד אחד, אפשר להחמיא לבאר שבע, בצדק, על עוד משחק נהדר. מצד שני, הקבוצה של ברק בכר טובה מדי בשביל לקבל מחמאות על הפסד. אמנם זו הופעה ראשונה בשלב הבתים, אבל בכושרה הנוכחי, עם המאמן הזה, ואחרי ארבע נקודות בסן סירו ומול סאות'המפטון, באר שבע היתה צריכה לנצל את היותה פייבוריטית ברורה (מתי לאחרונה ראיתם קבוצה ישראלית בשלב בתים עם 1.60 בווינר?) כדי לצאת מהלילה הזה עם שליטה בבית K. עכשיו היא צריכה לנצח בפראג. אפשרי, אבל כדי שזה יקרה היא תצטרך את האופי שלה בחזרה.

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר. ברני ארדוב
אתם לא באמת מצפים שנחמיא לכם על הפסד, נכון? בכר/ברני ארדוב

אהבתי: האריס מדוניאנין

הישראלים של ארז אדלשטיין - מאמן נבחרת, כן? - שיחקו אתמול 33 דקות, ביחד, וקלעו 2 נקודות, ביחד, בהפסד לריאל מדריד. במחלקת הכדורגל, הבעיה היתה הפוכה: מאמן הנבחרת תמיד היה מבסוט מביצועי נציגיו בקבוצה, אבל תרומת הזרים היתה בעייתית. העונה, וגם בזכות העזיבה של ערן זהבי שהעשירה את הקופה, קרויף יכול היה לבחור דרג גבוה יותר, ונראה שבשקלול הכול מצב הזרים העונה לא יתסכל את הצהובים.

למרות שהוא לא הכי יקר בשרשרת ולמרות שאותו כבר הכירו, הזר הכי בולט של מכבי והשחקן הכי טוב שלה עד כה (בצוותא עם טל בן חיים2) הוא האריס מדוניאנין. הבוסני נראה שונה לחלוטין, גם בלוק (פלוס זקן, מינוס כמה גרמים), מאשר קדנציית-נמני. אבל בעיקר בכדורגל. אתמול, הכדור לאוסקר סקאריונה היה נפלא וכך גם הסיומת, א-לה מיכה את זהבי. ניצחון מתוק להאריס נגד האקסית, עוד ניצחון מקומי לקרויף - אף אחד לא האמין בעוצמת הבינגו.

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול סטיין וויטנס שחקן אלקמאר. רויטרס
אף אחד לא האמין לעוצמת הבינגו. מדוניאנין/רויטרס

לא אהבתי: הסיומת של שהר וגאדיר

כשאתה מאבד את העבודה שלך, במקרה של שני השחקנים המוכשרים הללו - חלוץ פותח בהפועל באר שבע - אתה צריך להיות מרוכז ולחכות לרגע בו תוכל לזכות בה בחזרה. אמש, שני חלוצים שיודעים לשים כדור ברשת קיבלו צ'אנס למנוע הפסד, למנוע מהבית להסתבך ובעיקר - לגרום למאמן שלהם כאב ראש לקראת המשחק הבא. אבל שניהם פספסו, וההפסד הגיע, והבית הסתבך, ולא נראה שבכר להוט להעביר אחד מהם מעל ללוסיו, שנמצא כרגע בראש בשרשרת המזון.

אהבתי: ליגת העל חוזרת!

ביום שני יש אחלה משחק. אפילו שניים.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully