וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי די עם הג'יהאד נגד לפיד?

יהושע בריינר

4.9.2013 / 8:49

בחייאת, אז מה אם עישן גראס (או לא) בצעירותו? יהושע בריינר עוד לא גיבש דעה על תפקוד שר האוצר - בכל זאת, רק 4 חודשים - אבל הוא מתקשה להבין את אלו שהפכו את רדיפתו לדת

באמת שלא קל להגן על יאיר לפיד. לא אהבתי כשהעלה את מחירי הערק, לא כשגרם לי לשלם יותר למס הכנסה, לא כשהשפיל את ח"כ עדי קול, ובכלל, ההתנהלות ראויה למקצה שיפורים. אני עוד לא יודע אם הוא שר אוצר טוב או לא, אבל כששנאת לפיד הופכת לדת בפני עצמה ובפייסבוק, ובכל רגע ממתינות כיתת היורים התורנית - צריך לעצור רגע ולשאול, בחייאת, לא הגזמתם?

כי בואו נגיד את האמת - יאיר לפיד יכול להביא לפה עכשיו שלום עולמי ועדיין יזכה לביקורת ולאינספור ירידות, למה לא הצליח להשיג שלום גם בגלקסיות מרוחקות יותר. צריך להגיד גם דבר נוסף: לפיד הוא גם היחיד שעושה. אמנם עברו ארבעה חודשים בסך הכול מאז נכנס לתפקידו, אבל בינתיים היחידי שאפשר לרשום לזכותו עשייה כלשהי בממשלה הנוכחית הוא שר האוצר. החוק לשיוויון בנטל, חוק המשילות, הקיצוץ בקצבאות הילדים אותו דרשו במשך שנים, ממשלה בלי חרדים, משא ומתן מדיני. אני לא יודע מה מכל אלה באמת יניב משהו, אבל האיש עובד. יש שרים שעד עכשיו אי אפשר לפענח במה הם באמת מתעסקים. שר הכלכלה למשל, נפתלי בנט, עסוק מעל הראש בקרבות בתוך מפלגתו, ומה הוא באמת עושה שם במשרד עם השם הממוצא הזה, לאלוהים הפתרונים - אבל על לפיד אי אפשר להגיד שהוא לא עובד.

אולי תמצאו תחביב אחר?

אבל כל זה לא מפריע לכמה חברי קבוצה מצומצמת אך רעשנית במיוחד לשנוא אותו בכל כוחם. אני באופן אישי מכיר אנשים שבמחוץ נראים נורמליים לחלוטין, שהשקיעו עשרות שעות בקריאת כל הטורים שלפיד כתב אי פעם, רק בשביל שיוכלו לשלוף ציטוט שיוכיח שלפיד סותר את עצמו במעשיו. בזמן הזה יכלו להשקיע בכל תחביב שהוא, אבל שנאת לפיד היא דת, וכל זמן שאינו מושקע באיסוף ראיות להרשעת הנאשם הוא בגדר ביטול תורה. כל סטטוס נבחן בעדשה מיקרוסקופית כדי לבדוק האם חלה טעות בפיסוק, ואם הפוליטיקאי חס וחלילה מעז להגיב למישהו – להסתער. כיתת היורים כבר מוכנה לכל נאום, מייל או מסיבת עיתונאים בפאנטיות של ג'יהאדיסטים, כי זה לא באמת מה הוא אומר - משנה מי אומר.

השבוע, התפנו להם כהני הדת החדשה לשאלה הקריטית האם יאיר לפיד עישן אי פעם גראס. שר האוצר טוען בתוקף שמעולם לא עישן, אבל כמה מחסידי הדת מוכנים להישבע שלא רק שעישן אלא שאפילו סיפק. למה בדיוק כל כך חשוב לנו לדעת האם לפיד עישן אי פעם סמים קלים? הרי אלה שטוענים כי עישנו יחד איתו בוודאי תומכים באי-הפללה, אבל אם זה יאיר לפיד - פתאום מצווה לספר. מה זה מצווה? ייהרג ובל יעבור.

יאמרו כהני הדת: הנה, הצלחנו להוכיח שלפיד הוא שקרן. אבל בואו נגיד לרגע שלפיד כן עישן צינגלה אי שם במאה הקודמת. האם זה הופך אותו לאדם פחות טוב, או אתכם, שהצלחתם לתפוס אותו, ליותר טובים? הרי גם אם יכנס מסיבת עיתונאים עכשיו באמצע כיכר רבין וידליק סיגריה מגולגלת במו ידיו, עדיין תשנאו אותו באותה מידה. אני באמת שואל אתכם, אם אתם דוגלים בלגליזציה, למה אתם הופכים אדם שלטענתכם עישן ביחד איתכם לעבריין הכי גדול במדינה? כי זה לא באמת קשור לג'וינטים, לשנאוצרים או לעדי קול. הדת החדשה כוללת מצווה אחת שכולה שנאה לאדם אחד, וכל האמצעים כשרים.

חשוב שנבקר את לפיד, כי כל צעד שלו משפיע לנו על החיים, על הכלכלה ועל השאלה לאיזה גן נשלח את הילד או אפילו איך נגיע לעבודה - אבל התיעוב החסר גבולות לבן אדם שאי אפשר להגיד עליו שאינו עובד או מנסה לשנות, כבר איבדה שליטה. בערך לפני יומיים היו כאן בחירות, האיש הזה נבחר עם 19 מנדטים ומספר לנו שהוא "בא לעבוד". אז למה אתם לא נותנים לו?

לכל הטורים של יהושע בריינר בוואלה! דעות

דעה אחרת: על ראש הלפיד בוער הג'וינט

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully