וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב פתוח לדוברת חמאס החדשה

10.11.2013 / 21:19

כלב מאיירס פונה לאיסראא אל-מודלל, דוברת חמאס, ומנסה לברר איתה האם מינויה אכן מציג "תמונה שונה של עזה" כפי שטענה. הוא גם ישמח לשמוע ממנה על זכויות הנשים בעזה

גב' איסראא' אל-מודלל שלום רב,

הרשי לי לברך אותך על מינויך לדוברת החמאס לעיתונות זרה. מדובר בהישג מרשים ואני בטוח שקיבלת את המינוי בזכות ולא בחסד.

כמי שמתחייבת לפעול "כדי לשנות את השיח התקשורתי ולספק תמונה שונה של פלסטין ושל רצועת עזה", אשמח לשמוע את דעתך על מצב זכויות הנשים תחת מדיניות תנועת החמאס בכלל וברצועת עזה בפרט.

כפי שאת יודעת, מאז עלייתו של החמאס לשלטון בעזה אסור לנשים לרקוד או לעשן במקומות ציבוריים, ללכת על חוף הים לבד, לרכוב עם גבר על אופנוע, או לקבל תספורות מספר זכר. האם כללים אלה מוצדקים בעיניך?

מה את חושבת על הוראות מנהיגי החמאס שמחייבות נשים להתכסות ב"עבאיה" (חלוק שמסתיר את תוואי הגוף) ו"חיג'אב" (כיסוי ראש) בבתי ספר ובמוסדות להשכלה גבוהה ברצועת עזה, כמו אוניברסיטת אל-אקצא? כמו כן, האם את תומכת בחוק שמחייב הפרדת מינים החל מכיתה ז' בכל בתי הספר ברצועה?

בכלל זה, מה דעתך על מבצעי הצניעות של שוטרי החמאס ברחובות עזה בחודשים האחרונים, במסגרתם נעצרות נשים ברחוב בעקבות לבוש שאינו צנוע בעיניהם או בשל תספורות "מודרניות מדי"?

מדוע נשים לא יורשות את נכסי המשפחה?

אשמח גם לשמוע את התייחסותך לסעיף 18 לחוק העונשין (1936) שחל על רצועת עזה, לפיו שופטים אמורים לצמצם את עונשו של אדם שרוצח את בתו, אשתו, אימו, אחותו או כל קרובת משפחה אחרת בשם שמירה על כבוד המשפחה. האם חוק זה ראוי בעיניך?

מהו לפי דעתך, המקור העיקרי לאחוזי האבטלה הגבוהים של נשים ברצועת עזה שמגיעים לעתים לכדי 35%? האם את חושבת שהמינוי שלך כדוברת תנועת החמאס מסמל התקדמות לקראת שוויון הזדמנויות בעבודה בעזה?

אודה לך אם תואילי להתייחס גם לנושא הירושה. הרי, על פי סקר סטטיסטי, מונעים מכ-88% מהנשים ברצועת עזה לממש את זכותן לרשת נכסים, יחד עם אחיהן, במות הוריהן.

ולבסוף, מה דעתך על צירוף נשים צעירות לשורות השאהידים המתאבדים בחמאס?

אם תוכלי להתייחס באופן ישיר לנושאים הנ"ל מבלי להאשים את ה"כיבוש הישראלי" אני אודה לך. שכן עם כל הכבוד לעם היהודי, לא נראה לי שהוא אחראי על אפליית הנשים תחת שלטון החמאס.

בכבוד רב ובהצלחה.

עו"ד כלב מאיירס הוא מייסד מכון ירושלים לצדק

לכל הטורים של כלב מאיירס בוואלה! דעות

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully