וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזימה של ליברמן: מהפך ללא בחירות

16.9.2014 / 14:00

הדיבורים על בחירות בפתח הם מסך עשן שנועד להסתיר את המזימה האמתית של שר החוץ: הדחת ראש הממשלה על בסיס קואליציה חלופית שתתלכד סביב יוזמת השלום הסעודית

כל הדיבורים על בחירות לא עושים שכל, וזאת מכמה סיבות, כשהעיקרית שבהן, מלבד העובדה שח"כים טריים אינם ממהרים לפזר את עצמם, היא שיאיר לפיד איננו מטורף ולכן לא ילך לבחירות שיפחיתו בוודאות את כוחו. מ-19 מנדטים לתשעה, נניח, על פי הסקרים האחרונים. לכן, צריך להתייחס בחשד עמוק לכל פטפוטי ח"כ עפר שלח, כי בהיעדר הסכמה על התקציב ועל העניין המדיני, "הבחירות בפתח". אלה שטויות שקריות שנועדו לטמטם מישהו.

מה שסביר הרבה יותר הוא שמישהו מתכנן במסתרים מהפך, עוד בכנסת הנוכחית, תוך הדחת ביבי ומינוי ראש ממשלה ברוטציה במקומו: לפיד, ואחריו יצחק הרצוג, ואחריו ליברמן. הרי השר אהרונוביץ' כבר הבטיח לנו בשבת האחרונה שליברמן יהיה ראש הממשלה הבא, ומזמן מספרים לנו למשל על היחסים המצוינים בין לפיד לבין ליברמן. הדגל המדיני המשותף יהיה היענות ליוזמה הסעודית הנוראית, שכל השלושה, כולל ליברמן, הביעו את הסכמתם העקרונית לתמוך בה.

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן נכנסים לישיבת סיעת הליכוד ביתנו. טלי מאייר
אחד מתכנן את הפלתו של האחר? נתניהו וליברמן בכנסת/טלי מאייר

תכף נזכיר לכולנו את המספרים האמתיים ונבין את ההיגיון הפוליטי ברעיון הרע והמושחת הזה. נכון לעכשיו, יש למחנה "היוזמה הסעודית", כולל ליברמן, בדיוק 60 מנדטים : 19 של יש עתיד, 15 של העבודה, 12 של ישראל ביתנו (כולל ח"כ אלכס מילר שנוסף לפני זמן מה לרשימת ישראל ביתנו והגדיל אותה ל-12 מנדטים, לאחר שח"כ כרמל שאמה-הכהן והליכוד הסכימו להצעת אחיתופל של ליברמן למנות את הראשון לשגריר באיחוד האירופי). עוד כולל מחנה "היוזמה הערבית" את ששת הח"כים של ציפי לבני, את ששת הח"כים של מרצ ואת שני הח"כים של קדימה. סך הכול בדיוק 60 מנדטים. חסר רק עוד אחד כדי להשלים את המהפך התיאורטי.

לכן, מנסה ליברמן נואשות למנות את גלעד ארדן לשגריר ישראל באו"ם, וכך להצניח לכנסת עוד ח"כ מישראל ביתנו. הפעם מדובר כפי שנמסר בלאון ליטינצקי, שהוא הבא בתור ברשימת הליכוד ביתנו, ואם אכן ימונה, ישלים את מחנה "היוזמה הסעודית" לרוב של 61. זאת גם בדיוק הסיבה שליברמן פועל במקביל להתפטרותו של השר יאיר שמיר מהכנסת. כי בכנסת יהיו צריכים אצבעות, 61 בדיוק, לצורך המהפך, ושמיר, נאמן למורשת אביו, עלול להבריז ולא להצטרף לדגל יוזמת השלום הערבית. הוא בכל זאת שמיר (האבן הקשה) ולא פטרוזיליה.

בינתיים, נקלעה המזימה הפוליטית לקשיים מסוימים. ביבי מתנה את הסכמתו למינוי ארדן בהתפטרות של אחד הח"כים של ישראל ביתנו מהכנסת, לכאורה כדי למנוע מצב שבו יש עתיד הופכת לסיעה הגדולה בכנסת (כבר עכשיו, לאחר החלפת שאמה-הכהן במילר, הפכה סיעת הליכוד לשווה בגודלה ליש עתיד). אבל אולי נתניהו כבר קלט משהו, ועשה את החשבון בעצמו, והוא מבין כי הבעיה חמורה בהרבה, וכי מתן 13 מנדטים לליברמן מסכנת את שלטונו.

אין גיבוי מבית

גם השר יאיר שמיר, שקודם הגיב בשתיקה על הצעת ליברמן שיתפטר מהכנסת ויסתפק בתפקיד שר, אמר משהו בעניין: "תנאים שהשתנו עקב המצב הביטחוני". אה. יכול להיות שגם הוא הבין את המזימה המתרקמת? אז לא, הוא לא יתפטר, נכון לעכשיו. גם אם שר אצל ליברמן וגם ח"כ הוא כבר לא יהיה בכנסת הבאה.

אלא שראש הממשלה לא יכול להיות רגוע באמת. גם אם המהלך למינוי ארדן באו"ם והחלפתו בכנסת בלאון ליטיצקי לא יצלח, וגם אם יאיר שמיר יתעקש להישאר חבר כנסת, עדיין לא לגמרי ברור שסיעת הליכוד עומדת כולה מאחורי ביבי. האם אין למשל פוטנציאל בגידה פוליטית מסוימת אצל השר והח"כ סילבן שלום, למשל, שעל פי ציוצי אשתו ג'ודי בטוויטר, ממש לא סולח לביבי שלא תמך במועמדותו לנשיאות, וגם לא במועמדות ג'ודי לתפקיד הגברת הראשונה.

אבל אם ביבי מזהה כבר את המזימה הלכאורית, מדוע הוא לא פועל נגד ליברמן באופן חזיתי? טוב, סוד יחסיהם אף פעם לא פוענח עד הסוף. אבל העובדה שליברמן שימש כמנהל לשכתו של ביבי בקדנציה הראשונה רומזת שהוא נושא אתו אולי כמה סודות, וכך מחזיק את ביבי במקום רגיש.

בכל מקרה, אם זו מזימתו של ליברמן, צריך לקוות שייכשל בה. אין גרוע יותר לישראל מאשר היענות "עקרונית" (שאחר כך תיהפך מעשית עד אימה, עד הפרט האחרון) ליוזמה הסעודית, הקוראת להחזרת ישראל לקווי 67' והחזרת פליטי 48' לישראל. כל זאת, תמורת שלום עם כל מדינות ערב. וואי, אני נרגש. "שלום עם כל מדינות ערב". איזה חלום. זה כולל גם את עיראק, וסוריה והמדינה האיסלאמית?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לכל הטורים של מנחם בן בוואלה! דעות

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully